فرمانده سپاه سلمان استان گفت:اصحاب رسانه می توانندفرهنگ خرید کالای ایرانی را درجامعه نهادینه کنند.
کد خبر: ۹۰۰۷۸۵۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردارسرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در اولین جلسه خبری خود با اصحاب رسانه در سال جاری که در سالن جلسات مهمانسرای سپاه سلمان در زاهدان برگزارشد، بااشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از کالای ایرانی گفت: اصحاب رسانه با توجه به تاثیر گزاریی که در جامعه دارند می‌توانند فرهنگ خرید کالای ایرانی را در بین افراد نهادینه و فرهنگ سازی کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که حمایت از کالای ایرانی یک شعار نبوده بلکه یک فتوا از سوی مقام معظم رهبری است و همگان وظیفه دارند به این مهم عمل کنند، اظهار داشت: رسانه به عنوان یک ظرفیت میتواند بستر‌ها را برای تحقق شعار حمایت از کالای داخلی و حمایت از تولیدات ایرانی فراهم کند.

سردار معروفی افزود: اهالی رسانه باقلم خود مردم را نسبت به چالش‌ها و معضلات موجود در جامعه آگاه سازند و با جهت دهی افکار عمومی، راه را برای تحقق شعار سال هموار کنند.

فرمانده سپاه سلمان تصریح کرد: هرکدام از اصحاب رسانه می‌توانند در ترویج، تبلیغ و حمایت از تولید ملی موثر بوده و امید را به جامعه تزریق کنند.

وی ادامه داد: موضوع حمایت از تولید ملی نباید در حد یک شعار باقی بماند بلکه باید به صورت کاربردی اجرا شود تا نتایج آن نیز در جامعه آشکار شود، زیرا این شعار، فرمان مقام معظم رهبری(مدظله) است و باید به عنوان یک فتوابه آن نگریسته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:اگر در گذشته مردم به فرمان میرزای شیرازی در خصوص تحریم تنباکو لبیک گفتند و در کوی و برزن قلیان‌ها را شکستند در عصر حاضر نیز باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال به عنوان یک فتوا نگریسته و به آن عمل کنیم.

فرمانده سپاه سلمان در ادامه با تاکید بر این نکته که دشمن امروز به دنبال بی ثبات سازی جمهوری اسلامی است گفت: شعار حمایت از تولید ملی نباید در حد یک شعار باقی بماند بلکه باید به صورت کاربردی در جامعه اجراشود تا نتایج آن نیز بر  همگان آشکارشود، زیرا این شعار، فرمان مقام معظم رهبری است و باید به عنوان یه فتوای واجب به آن نگریست.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال این است که مانع از اهداف جمهوری اسلامی به ویژه در بخش اقتصاد شود و توانمندی‌ها نادیده گرفته شود، از این رو لازم است تا بیش از گذشته به ظرفیت‌های داخلی توجه شود.

فرمانده سپاه سلمان بر بهره برداری از ظرفیت‌های داخلی تاکید کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های مختلفی در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری دارد که می‌تواند در خدمت تولید ملی قرار گیرد.

سردار معروفی افزود: باید برنامه ریزی شود تا کالایی که در داخل استان تولید می‌شود از دیگر استان‌ها وارد نشود، زیرا با خرید محصولات تولید شده در استان بسیاری از کارگاه‌های نیمه فعال و غیر فعال احیاء می‌شود و زمینه برای اشتغال جوانان نیز فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان باید به خرید محصولات داخلی اهتمام ورزند و در خرید ادوات و تجهیزات اداری موضوع ساخت داخل را در نظربگیرند واز خرید کالای خارجی خودداری نمایند.

وی مردم این استان را مردمانی با ایمان و وطن دوست دانست و گفت: مردم سیستان و بلوچستان مرزدارانی هستند که حب به وطن دارند و وطن را ناموس خود می‌پندارند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد بی ثباتی در منطقه است و سعی دار با انشقاق قومی و مذهبی اهدافی را که ترسیم کرده است را عملیاتی کند.
ارسال نظرات