خبرگزاری بسیج: روستای زمان آباد به کلکسیون مشکلات تبدیل شده است؛ مدیریت آب آن در حوزه سازمان آب شهرری، برق این روستا مربوط به قیامدشت، تلفن آن در حیطه مسئولیت خاور شهر و گاز آن در حوزه مدیریت اداره گاز شهرستان ری است.
کد خبر: ۹۰۰۷۷۱۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ بسیاری از اهالی روستای زمان آباد با اشاره به مشکلات مختلف در این روستا نسبت به بی توجهی مسئولان در رسیدگی به این منطقه محروم در منتها الیه جنوب استان تهران و اعمال تبعیض مسئولان شهرستان ری در حوزه خدمات رسانی و ساخت و ساز در این منطقه انتقاد کردند.

روح الله اسداللهی یکی از اهالی روستای زمان آباد با بیان اینکه کشاورزان در سطح اراضی زراعی خود نیاز به یک دستشویی و یک آلونک برای استراحت، خواندن نماز و نگهداری ابزار و ادوات کشاورزی خود در سر زمین دارند، اظهار داشت: متاسفانه مسئولان هر از چندگاهی به این روستا لشکر کشی کرده و اقدام به تخریب سرپناه کشاورزان می کنند و علاوه بر تخریب اموال و هدر دادن سرمایه آنان موجب نا رضایتی این قشر تولید کننده و حامی اقتصاد کشور می شوند. این در حالی است که در حاشیه خیابان شهدای این روستا مجوز ساخت یک سوله هزار متر مربعی و دیوار کشی حاشیه یک هکتار به مالک آن اعطا شده است.

یکی دیگر از روستائیان اظهار داشت: اگر قرار است قانون کمربندی سبز اجرا شود و هیچگونه ساخت و سازی در محدوده روستا صورت نگیرد، این قانون باید برای همه یکسان اجرا شود. چرا عده ای از ما بهتران می توانند در متراژ های وسیع ساخت و ساز انجام دهند اما افراد عادی و کشاورزان زحمت کش مورد حمایت مسئولان قرار نمی گیرند و زیر پا له می شوند.

مردم روستا سالیان سال است که خاک زمین های زراعتی را خورده اند پدران و اجداد ما خاک اینجا را خورده اند اما یک چهاردیواری چند متری نمی توانیم سر زمین خودمان بسازیم. دامداری که زیر مجموعه کشاورزی است نمی توانیم احداث کنیم و آن را روی سر مان خراب می کنند اما بعضی افراد با مجوز مسئولان شهرستان در کمربند سبز و بر روی زمین های کشاورزی سوله های صنعتی احداث می کنند.

یکی دیگر از اهالی روستا اظهار داشت: چرا فرماندار در مناطق مسکونی اجازه ساخت و ساز و تعمیرات نمی دهد و بدون هیچ توضیح و سندی برای دهیاری دستور توقف ساخت و ساز و تعمیرات ملک های قدیمی را داده است. چرا فرماندار از پذیرش شوراهای محلی که زیر مجموعه خودش است امتناع می کند؟

 آب لوله کشی روستا از چاه عمیق غنی آباد تامین می شود و معادل هزینه آب تصفیه شده ای که از مردم تهران دریافت می شود برای ما هم همان مبلغ را قبض صادر می کنند. آنهایی که وسع مالی دارند دستگاه تصفیه آب می خرند که باید بابت خرید فیلتر هم هر دو سه ماه یک بار 80 هزار تومان پرداخت کنند. برای خرید هر دبه آب آشامیدنی هم 500 تومان پرداخت می کنیم که توسط وانت بار در منازل می آورند که آن هم از لحاظ بهداشتی جای شک و شبهه دارد.

 مردم زمان آباد سئوالات بسیاری از مسئولان شهرستان ری دارند و اظهار می کنند: چرا منطقه ای که بیخ گوش تهران است، بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی که اساس آن برپایه محرومیت زدایی و با جان فشانی همین محرومان شکل گرفت، باید در محرومیت زندگی کنند؟

 روح الله اسداللهی می گوید: چرا، پیرمرد 65،ساله زمان آبادی که یک اتاق برای ادوات کشاورزی خود ساخته است هنگامی که ماموران قصد تخریب ملکش را دارند مانع می شود، به شدید ترین وجه به دست ماموران کلانتری خاور شهر کتک می خورد و تمام افرادی از اهالی،از جمله فرزند شهید نور که می خواهد جلوی کتک خوردن او توسط ماموران پلیس و بخشداری را بگیرند همه به شدید ترین وجه کتک می خورند و ملک تخریب و مردم بازداشت و دادگاهی می شوند؟ اما درهمان نزدیکی افراد پولدار شهرنشین و مهاجران اتباع بیگانه، ملک ساخته اند و هیچ کس با آنها کاری ندارد؟

اسداللهی اظهار می دارد: چرا زمان آباد، اشرف آباد و غنی آباد که در حوزه استحفاظی شهرستان ری قرار دارند، نباید از آب آشامیدنی سالم بهره مند باشند؟ دلیل این پراکندگی های اداری چیست؟ چرا سازمان آب برای ما بودجه ندارد؟ و شورایاری از بودجه خودش لوله کشی روستا را انجام داد؟ چرا خط تلفن به دست دلالان افتاده و به قیمت یک میلیون تومان در این روستا خرید و فروش می شود در حالی که قیمت یک خط رند در شهرری حدود 500 هزار تومان است؟ 

چرا مخابرات از حوزه مدیریت شهرری خارج شد و مردم روستا با مشکل کمبود خط مواجه هستند و برای تلفن بازار سیاه و دلال بازی درست شده است؟ چرا ما نباید باشگاه ورزشی داشته باشیم؟ چرا در خانه بهداشت روستا فقط هفته ای یک روز پزشک عمومی مستقر می شود؟ چرا وقتی که یک خیّر نیک اندیش می خواهد در این روستا مدرسه بسازد، مدیر آموزش و پرورش می گوید خیّر باید مبلغ آن را به حساب آموزش و پرورش واریز کند تا ما خودمان آن را هزینه کنیم و خیّر را از نیت خیر خود پشیمان؟ و ده ها سئوال و چرا های دیگر که منتظر پاسخ مسئولان هستند...

 

 

 

 

ارسال نظرات