شاعر و طنزپرداز کشورمان با بیان اینکه شاعران در زمینه قرآن رسالت تبلیغی دارند گفت: قرآن کتاب هدایت است و رفتار امروز ما ریشه در نفوذ فرهنگ قرآنی در زندگی‌مان دارد.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۱۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور بیش از 84 کشور از جهان اسلام از روز پنجشنبه 30 فروردین‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. هر ساله فعالان و اصناف مختلف کشور از جمله هنرمندان و ورزشکاران با حضور در محل برگزاری مسابقات و ارائه بیانات مختلف در ترویج این کتاب آسمانی نقش‌آفرینی می‌کنند.

سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز معاصر کشورمان نیز در آستانه این مسابقات و در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه شاعران در زمینه تبلیغ قرآن رسالت دارند،گفت: انس به این کتاب آسمانی از رفتار مردم تشخیص داده می‌شود زیرا قرآن کتاب هدایت است و رفتار امروز ما ریشه در نفوذ فرهنگ قرآن در زندگی‌مان دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه برنامه‌های تبلیغی و خواندن قرآن گام‌های خوبی برداشته‌ایم، افزود: برنامه‌های قرآنی امروز کشورمان در مقایسه با گذشته قابل قیاس نیست. تاسیس شبکه تلویزیونی و رادیوی قرآن از جمله اقدامات در این زمینه است.

شعر، وسیله‌ای برای تدبّر در قرآن کریم

به گزارش تسنیم، این شاعر و طنزپرداز در ادامه با بیان اینکه رذایل و بداخلاقی‌ها با عمل به قرآن رفع می‌شود، تصریح کرد: در گذشته اشعار برگرفته از قرآن بود و شاعران با تأسی از روش‌ گذشته می‌توانند فرهنگ قرآن را بازخوانی کنند.

بیابانکی شعر را راهی برای تدبر در قرآن کریم خواند و گفت: شعر می‌تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد؛ اشعار مولانا و سعدی مستقیم از قرآن تاثیر می‌گیرند، به همین دلیل می‌توان با خواندن اشعار در آنها تدبّر داشت زیرا زادگاه قرآن و شعر تقریباً 1400 سال پیش بوده است.

بیایانکی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را فرصتی مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآن کریم برشمرد و گفت: مسابقات قرآنی زمینه انس با قرآن را فراهم می‌کند و همین موضوع سبب شکل‌گیری رابطه و انس بیش از پیش افراد با قرآن می‌شود.

ارسال نظرات