خبرهای داغ:
شهردار شاهرود گفت:نکته مدیریت شهری نگاه جامع است و باید همه را در کنار هم دید و اقدامات کوتاه مدت و زیربنایی در توسعه و بهبود شهری در حال اقدام است.
کد خبر: ۹۰۰۷۶۰۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
محسن احمدی در اردوی یک روزه شاهرود گردی و بازدید از عملکرد شهرداری در چهارماهه آغاز فعالیت شهردار با حضور اصحاب رسانه شاهرود از آغاز ایجاد تقاطع غیر همسطح در میدان ولایت خبر داد و افزود: ایجاد پارک بانوان از دیگر طرح‌های مهم شهرداری در سال ۱۳۹۷ می‌باشد که کار مطالعاتی آن پایان یافته و در فاز عملیاتی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به توجه به موضوع دفع آب‌های سطحی با توجه به بارندگی‌های اخیر خاطر نشان کرد: این اقدام زیر بنایی است و برای طراحی کانال‌های ده تا پانزده ساله اجرا میشود و وظیفه خودمان می‌دانیم که انرژی مضاعف صرف کنیم و لایروبی کانال‌ها انجام داده و روش‌های جدیدی را پیگیری می‌کنیم و برای احداث کانال‌ها طرح‌ها تهیه می‌شود و هزینه سنگین چند میلیاردی می‌خواهد.
وی با اشاره به نامگذاری یکی از معابر سطح شهر به نام خبرنگار تصریح کرد: علت اینکار اهمیت خبر و خبرنگاری و حمایت از این قشر زحمت کش جامعه است و این بدان جهت است که مسئولان به نقش و جایگاه و رسالت خبرنگاران واقف باشند و کمک کنند.
وی با اشاره به بازپیرایی کمپ زائر، الغدیر و مادر در ورودی‌های شهر از نصب بیش از ۵۰۰ چراغ روشنایی در پارک‌ها در چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: ورودی شهر از تهران و مشهد و بسطام تلاش شده است که بازپیرایی انجام شود و کار شبانه روزی شد و از گونه‌های مقاوم و کم آب درختان استفاده و زیرسازی آب‌های تحت فشار انجام شده است.
احمدی تصریح کرد: ۱۸۰ پایه روشنایی در پارک بلوار نصب شده است و فضای سبز انجام شد و با توجه به ورودی‌های شهر که اهمیت برای مسافران دارد المان‌های نوروزی را استفاده کردیم.
وب با اشاره به وجود معظل سد معبر در شهر گفت: برای دستفروش ها، روز بازار‌ها در محل‌های مختلف شهر ایجاد خواهد شد و وانت فروش‌ها به جای مشخص منتقل می‌شود و دستفروش‌ها به سمت روز بازار‌ها هدایت می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه ما باید چهره شهر را از نظر انظباطی درست کنیم و با سخت گیری کار کنیم ادامه داد: ۳ هزار مترتملک ششدانگ به نام شهرداری در مورد گاراژ توکل در دست اقدام داریم که چهار میلیارد تومان هزینه شده که پانصد میلیون تومان نقد و بقیه معاوضه است و این محل تبدیل به پارکینگ می‌شود.
وی با اشاره به خیابان کارون و باز کردن مسیر تردد وسایط نقلیه گفت: شش ملک در این مسیر بوده و آرزوی چهل ساله شهرداری بود که انجام شود و مسیر وسیع شود و شش ملک به تملک شهرداری درآمده است که با اعتبار یک میلیارد تومان که یک سوم توافقی و بقیه پرداخت غرامت است انجام شده است.
وی با اشاره به هفتاد هزار مترمربع آسفالت انجام شده در مدت چهار ماه گفت: تلاش داریم در سال ۹۷ هر روز یک کوچه را آسفالت نماییم، چه روکش یا آسفالت و زیرسازی کوچه انجام شود.
احمدی با اشاره به مشکل هدایت آب‌های سطحی در شهر بیان کرد: ۴۲ نقطه رفع آبگیری، در سطحی انجام شده است و کار معماری و المان سازی میدان‌های قیام و بسیج و امام حسین در دستور کار است و پل عابرپیاده هم سه تا پنج مورد پیش بینی شده است.
وی با اشاره به طرحی برای کال آب شاهرود عنوان کرد: احداث پارک و پیاده راه و دوچرخه سوار با هماهنگی با امور آب به طول پانصد متر در کال اجرا می‌شود تا همه جوانب تایید شودو این مسیر بین دو پل بنیاد شهید تا شیر خورشید اجرا خواهد شد.
شهردار شاهرود با بیان اینکه هزار عدد پرچم در سطح شهر نصب شده افزود: حوزه پارک‌ها و فضای سبز همت فراوان گذاشته و تلاش بسیاری در این زمینه انجام شده است و نخاله برداری از سطح شهرک‌های شهر با کمک واحد پلیس ساختمان انجام و ۴۵۰ مورد کامیون نخاله بارگیری شده است.
وی با اشاره به ۵۳ اخطار رفع خطر و دیوار کشی در سطح شهر افزود: تخلفات ساختمانی ۱۸۳ مورد جلوگیری داشتیم و ۴۳ مورد کمیسیون ماده صد ارجاع شده است.
احمدی با اشاره به خبابان شهدای ارتش گفت: در گذشته چهل مسکن تملک شد و شش ملک ماند که با توجه به ضرورت شش خانه دیگر تملک شد در سال ۹۷ و خیابان دو طرفه می‌شود.
وب با تاکید بر بالا بودن روحیه مطالبه گری مردم گفت: این روحیه مسئولین را مکلف به پاسخگویی و پیگیری می‌کندو تلاش ما این است که وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و کار خاصی انجام نمی‌دهیم.
شهردار شاهرود تاکید کرد: نگاه مدیریت شهری نگاه جامع است، باید همه را در کنار هم دید، اقدامات کوتاه مدت و زیربنایی در توسعه و بهبود شهری در حال اقدام است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ عملیات اجرایی رینگ شمال‌غربی شهر اجرا می‌شود اظهار کرد: این رینگ از بغل پارک علم و فناوری آغاز و شهرک کوثر و شهرک امام و مصلی و پارک مادر و خیابان کاج را مرتبط می‌کند که یک پل غیر همسطح نیز اینجا اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: اولویت‌های زیربنایی شهر تامین ایمنی سطح شهر است و جزو برنامه‌های زیربنایی شهر هست که تصادفات کاهش می‌یابد و مشکلات ترافیکی کم می‌شود.
وی با تاکید بر حفظ ارزش‌های جامعه به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: ما تکلیف داریم نسبت به شهدا، اما هر فرمی نمی‌توان انجام داد و برای اثبات این موضوع المان شهدایی در مقابل شهرداری ناحیه یک در محله باغزندان انجام دادیم.
وی با اشاره به شهرک شهید بهشتی و انجام زیرسازی خیابان‌ها و‌کوچه‌ها و‌آسفالت و بهسازی این شهرک به تملک زمین‌های انتهای این شهرک برای باز شدن خیابان اشاره کرد و افزود: زمین‌های غرب کال به خیابان ۴۸ متری علامه مجلسی برای خیابان سازی خریداری شده است.
وی با اشاره به البرز شرقی گفت: موضوع البرز شرقی نیز حل شد و ۲۲ هکتار تحویل با توجه به پول پرداختی تحویل شهرداری شد که ۱۴ هکتار از قسمت غرب شامل مجموعه ورزشگاه و استخر است و این موضوع در آخرین جلسه که با نماینده شهرستان در مجلس پیگیری شده است که سازمان خصوصی سازی نیز این موضوع حل شود.
امیر عرب اسماعیلی معاون خدمات شهری شهرداری شاهرود نیز در این برنامه با اشاره به ستاد تسهیلات نوروزی شاهرود با ریاست شهردار با نگاه خدمات سفر و زوار امام رضا گفت: این شهرداری، جز اولین شهرداری‌های استان بوده که در دی ماه گذاشته این ستاد ایجاد شده و بازدید میدانی انجام شد و این موضوع در ستاد تسهیلات سفر استان مطرح شد.
وی افزود: در حوزه معاونت خدمات شهری بکارگیری نیرو‌های پاکبان بخش خصوصی که هفتاد نفر وارد شدند و به کمک آمدند و از حاشیه سطح شهر و شهرک‌های کم برخوردار شروع شد و شهر بسیار زیبا و تمیز داریم که البته هنوز مورد رضایت شهردار نیست که باید بهتر شود.
عرب اسماعیلی ادامه داد: دفن بهداشتی زباله‌ها معظلی بود که ظرف یک ماه درست کردیم وامروز کمترین زباله در مکان دفن زباله‌ها هست.
وی با تاکید بر اینکه از هیچ جای شهر غفلت نکردیم مخصوصا شهرک کوثر و فدک در زیباسازی رنگ آمیزی جداول، نخاله برداری و آسفالت افزود: جمع آوری نخاله سطح شهر در این مدت کوتاه قابل مقایسه با طول خدمت بنده در شهرداری است که انجام شده است و اولویت خدمات شهری ما برای نوروز آنقدر بود که تا قبل از ساعت تحویل انجام شد و بعد از آن هم تا سیزدهم فروردین ادامه داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها