غلامحسن تسخیری اظهار کرد: یکی از ائمه جمعه چندی پیش‌گفته است که سپاه و بسیج نباید در مسائل سیاسی دخالت کند، صحبت این امام‌جمعه محترم همانند این است که ما به این روحانی بگوییم که شما در خطبه‌های خود فقط از مسائل شرعی صحبت کنید و در مسائل اجتماعی و سیاسی هیچ دخالتی نداشته باشید.
کد خبر: ۹۰۰۷۵۷۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز(دوشنبه) حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان در مراسم جلسه ائمه‌ی جماعت، هیئت‌امنا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت استان گیلان که در سالن شهید یوسفی ستاد سپاه قدس گیلان برگزار شد طی سخنانی گفت: امروز یکی از پایگاه‌های مهمی که مورد هجمه دشمنان قرارگرفته است مساجد است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شبکه‌های معاند به پشتیبانی غربی‌ها به تخریب چهره‌های مذهبی و ارزشی می‌پردازند، تصریح داشت: دشمن از کارکرد پایگاه‌ها و مساجد در تحیر است و برای ضربه زدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

تسخیری بابیان اینکه هرکسی که در میدان باشد و از خود تحرکی در جهت تقویت اسلام و انقلاب نشان دهد از سوی دشمن مورد هجمه قرار می‌گیرد، گفت: هر اقدامی که وحدت‌آفرین باشد و سینه‌ای که در مقابل دشمن سپر شود دشمن آن را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: اذان مساجد باید این قدرت را داشته باشد که افراد مذهبی به محوریت این شعار دشمن‌شکن در مساجد تجمع کنند و جهت مقابله با دشمن کمر همت ببندند که اگر به‌غیراز آن باشد این شعار دشمن‌شکن کارکرد خود را از دست خواهد داد.

حجت‌الاسلام تسخیری ضمن تأکید بر اینکه ما باید در مساجد جذابیت‌های خوبی برای جوانان ایجاد نماییم، ادامه داد: مسجد می‌بایست کانون فعالیت‌های علمی و فرهنگی قرار گیرد، مرکز تصمیم‌گیری‌های سیاسی و حکومتی مسجد است.

غلامحسن تسخیری اظهار کرد: یکی از ائمه جمعه چندی پیش‌گفته است که سپاه و بسیج نباید در مسائل سیاسی دخالت کند، صحبت این امام‌جمعه محترم همانند این است که ما به این روحانی بگوییم که شما در خطبه‌های خود فقط از مسائل شرعی صحبت کنید و در مسائل اجتماعی و سیاسی هیچ دخالتی نداشته باشید.

تسخیری با انتقاد از بیان امام‌جمعه‌ای که عنوان داشت سپاه نباید در مسائل سیاسی دخالت کند، اظهار داشت: وظیفه‌ی سپاه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است، انقلابی که حکومت دارد، با این وظیفه آیا سپاه می‌تواند از اوضاع سیاسی پیرامون خود چه داخلی و چه خارجی غافل بماند و روشنگری و موضع نداشته باشد؟

وی افزود: قطعاً سپاه نه وابسته به حزبی بوده و نه وابسته به جناحی و به‌عنوان سربازی از سربازان ولایت در دفاع از ارزش‌های انقلاب محکم ایستادگی می‌نماید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه گفت: کارکرد مساجد در حکومت اسلامی به‌گونه‌ای است که در مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است و پیامبر گرامی اسلام بعد از بنا کردن مسجد قبا بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سیاسی را در ان محل موردبحث و بررسی قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام تسخیری ضمن تأکید بر اینکه: درگذشته مساجد محل دادگستری و محل حل‌وفصل دعوای بین مردم و همچنین مقر فرماندهی و سازمان‌دهی نیروهای نظامی بود، تصریح داشت: پیامبر اسلام بعضی از مکان‌های خاص مساجد را برای ارائه‌ی خدمات مختلف انتخاب می‌کردند و به مردم مشاوره می‌دادند.

ارسال نظرات