اتاق های بازرگانی به عنوان نبض اقتصاد کشور با ترسیم نقشه راه توسعه ی تولید با کیفیت، بهبود صادرات و واردات و جذب سرمایه های خارجی در راستای دگرگونی و گسترش د امنه های اقتصاد کشور همت و تلاش می ورزد.
کد خبر: ۹۰۰۷۵۵۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان  با اشاره به برنامه های آتی اتاق در سال جاری گفت: تعامل و همراهی دو بخش خصوصی و دولت در هر حوزه ای همچنان در مرکز توجه قرار دارد چرا که این مهم گره گشای بسیاری از معضلات و مشکلات فعلی اقتصادی خواهد بود.

مهندس جمیلی افزود: اتاق های بازرگانی به عنوان نبض اقتصاد کشور با ترسیم نقشه راه توسعه ی تولید با کیفیت، بهبود صادرات و واردات و جذب سرمایه های خارجی در راستای دگرگونی و گسترش دامنه های اقتصاد کشور همت و تلاش می ورزد ولی با این تفاسیر، این تفکرات و مطالبات دولتی است که می تواند ضمن هدایت صحیح، تسریع در فرآیندها را نیز به ارمغان آورد، به طور کلی تا این دو بخش در یک جهت و دوش به دوش گام برندارند امیدی برای دستیابی به اهداف بهبود اقتصاد کشور نخواهد بود .

وی با اشاره به وضعیت و شرایط اقتصادی و سیاسی در سطح کشور و بین الملل اظهار داشت: بی شک تنش های موجود در بازار ارز ، مشکلات سیاسی موجود در منطقه و تشدید تحریم های بی رحمانه ، فضای کسب و کار را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد ولی پیش از این مشکلات، چرخه ی اقتصاد کشور با سیاست های نامطلوب داخلی دچار بحران و تحریم شده است که ماحصل آن  محدودیت و نحیف تر شدن صنایع کوچک و متوسط می باشد .

رئیس اتاق بازرگانی زنجان  با تاکید بر این که بایستی از تکرار سیاست های غلط گذشته جلوگیری شود، تصریح کرد: اتاق بازرگانی زنجان همچنان با امور مالیاتی به جهت قوانین بازدارنده درگیر بوده و مشکلات خاص خود را تجربه می کند .

مهندس جمیلی افزود: از جمله مسائلی که بسیاری از مؤدیان مالیاتی از آن بی خبر و سازمان امور مالیاتی در اجرای صحیح آن کوتاهی می کند بند 3 ماده 244 مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی می باشد که اتاق زنجان نیز به منظور آگاه سازی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در سال جاری  برنامه هایی در غالب جلسات وهمایش های تخصصی و عمومی تدوین کرده است .

وی با تاکید بر این که اعزام و پذیرش هیات های تجاری همواره از رویکردهای مهم اتاق می باشد از علاقمندی جهت برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ترکیه در زنجان و همچنین راه اندازی سامانه پایش وعده های اقتصادی مسئولین خبر داد و اظهار داشت: این سامانه،  پیگیری و تحقق گفته ها و وعده های مسئولین را به سهولت در اختیار عموم قرار خواهد داد .

گفتنی است: اولین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در سال جدید با حضور استاندار محترم  و آقای عبداللهی نماینده اسبق ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار گردید .

 

ارسال نظرات