خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان قم مطرح کرد

قم در حوزه فیلم به سطح ملی نرسیده است/تدبیر ویژه برای آموزش اصولی نسل جدید هنرمند

رئیس حوزه هنری استان قم گفت: هنوز در حوزه فیلم وجهه ملی شکل نگرفته و باید تلاش بیشتری کرد، ولی در حوزه خوشنوسی از سرآمدان کشور و بین‌المللی هستیم.
کد خبر: ۹۰۰۷۵۰۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳
قم در حوزه فیلم به سطح ملی نرسیده است/تدبیر ویژه برای آموزش اصولی نسل جدید هنرمند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مجدالدین معلمی بیان اینکه باید قدردان پیشکسوتانی باشیم که هنر را در قم حفظ کردند اظهار کرد: پیشکسوتان به طور جدی کوشش کردند با تحمل سختی‌ها تمام رشته‌های هنری را در قم سرپا نگاه دارند و فضایی ایجاد کنند تا هنر قم درخشان باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندانی وجود دارند که در ایام انقلاب و دفاع مقدس پیشگام بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به شهید ملک‌لو، احمد مقدم و رضا منتظری اشاره کرد. این شهدا در حوزه ثبت هنر انقلاب نیز افتخار آفرین هستند.

رئیس حوزه هنری استان قم با بیان اینکه هر سال نمایندگانی از قم در بین پنج برگزیده هنرمند کشوری قرار می‌گیرند گفت: این امر نشان می‌دهد همه هنر‌های موجود کشور در قم درخشان است و در برخی از رشته‌ها مانند گرافیک وجهه بین المللی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان شعر به ویژه شعر آیینی در بخش ملی در گروه سه استان قرار دارند و در حوزه داستان چند سالی است که کتاب‌های متعدد قمی‌ها در جشنواره‌ها می‌درخشد.

معلمی یادآور شد: اکنون سه سال است که شعر طنز بیت رهبری را یکی از شاعران قم می‌خواند که نشان می‌دهد در حوزه طنز پیشرفت خوبی داشتیم و طنز قم در کنار سایر رشته‌های هنری می‌درخشد.

وی با اشاره به ارزیابی پیشرفت‌های هنرمندان در عرصه فیلم گفت: هنوز در حوزه فیلم وجهه ملی شکل نگرفته و باید تلاش بیشتری کرد، ولی در حوزه خوشنویسی از سرآمدان کشور و بین‌المللی هستیم بنابراین می‌توان بیان کرد در هر رشته هنری که ورود جدی داشتیم استعداد وجود داشته است.

رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به آسیب‌ها در حوزه هنر قم گفت: مشکل عمده در فضای قم شکاف نسلی بین پیشکسوتان هنر استان و نسل جدید هنرمندان استانی است که باید با تدبیر ویژه در این زمینه اقدام کرد و برای تربیت و آموزش اصولی نسل جدید هنرمند تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه هر کسی بر اساس استعداد و ذوق خود به هنر ورود پیدا کند سازماندهی خوبی در عرصه هنر ایجاد نمی‌کند و برخی اوقات مشکلاتی به همراه دارد، زیرا برخی بوم قم را نمی‌شناسند و دردسر‌هایی برای کل فضای هنری را به وجود می‌آورند.
ارسال نظرات