آیا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، مردم شهرستان قروه شاهد تعطیلی کارخانجات این شهرستان از جمله کارخانه نساجی خواهند بود؟
کد خبر: ۹۰۰۷۴۶۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  متاسفانه در طی سال‌های اخیر کارخانه نساجی با وجود اینکه پیش از این به عنوان یکی از منابع مهم نیروی انسانی شهرستان محسوب می‌شد هم اکنون در آستانه تعطیلی قرار گرفته است به گونه‌ای که کارگران این کارخانه در طی یک سال اخیر از تعداد ۵۰ نفر به کمتر از ۱۵ نفر رسیده اند.

البته باید گفت: کارخانه نساجی شهرستان قروه در طی سال‌های گذشته تنها یکی از کارخانه‌های است که در ورطه تعطیلی قرار گرفته است و در این میان جز برگزاری جلسات متعدد و ارائه باید‌ها و نباید‌ها از سوی مسئولین اقدامی در خصوص رفع مشکل کارخانجات این شهرستان صورت نگرفته است.

هم اکنون کارخانه نساجی شهرستان قروه نیز تعطیل می‌شود تا زخم دهان وامانده اقتصاد این شهرستان در سایه بیکاری جوانان آن باز‌تر شود.

اما باید دید در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است نقش مسئولین در مقابله با تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان چه خواهد بود؟

بدون شک دیگر راهکار برطرف ساختن مشکلات اقتصادی و رفع مشکل بیکاری جوانان در برگزاری جلسات متعدد نیست بلکه مسئولین باید در اقدام و عملی انقلابی به دنبال حمایت واقعی از کالای ایرانی و حمایت از تولید ایرانی و حمایت از اشتغال جوانان ایرانی باشند.

متاسفانه هم اکنون می‌بینیم که بسیاری از جوانان شاغل در کارخانجات تعطیل شده شهرستان قروه به ناچار شهر و دیار خود را ترک کردند و در خارج از شهرستان به دنبال پیدا کردن شغل جدید میباشند این در حالیست که اگر تدبیر مناسبی در زمان لازم صورت می‌گرفت نمی‌بایست در شهرستانی که برخوردار از ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی و گردشگری است شاهد بیکاری جوانان می‌بودیم.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود مسئولین امر از گذاشتن دست روی دست خودداری کنند و قبل از آنکه درب‌های ورودی این کارخانه نیز به سرنوشت دیگر کارخانجات تعطیل شده شهرستان دچار گردند و به روی کارگران و نان آوران خانواده خود بسته شوند اقدامی کنند تا شاید کمتر شاهد رشد امار بیکاری در شهرستانی باشیم که تامین کننده ۶۵ درصد طلای کشور است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات