خبرهای داغ:
معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني قزوين:

آتش سوزي منزل مسکوني در خیابان تالار قزوين مهار شد

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان حريق منزل مسکوني در خیابان تالار قزوين اطفاء شد.
کد خبر: ۹۰۰۷۴۰۶
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، قدیر موسي خاني معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني قزوين اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 21 و 03 دقيقه روز دوشنبه 27 فروردین ماه سال جاري، از وقوع آتش سوزي در يک باب منزل مسکوني 2 طبقه واقع در خیابان تالار کوچه صداقت خبر داده شد که ستاد فرماندهي اين سازمان بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي شماره سه مولوی و یک باغ دبیر را به محل حادثه اعزام کرد.
وي با اشاره به حضور اولین اکیپ آتش نشانی در کمتر از 3 دقیقه به محل حادثه گفت: پس از رسيدن نيروهاي عملياتي مشاهده شد آتش سوزی در يکي از اتاق ها واقع در طبقه همکف اين واحد مسکونی به وقوع پيوسته و شعله هاي آتش و دود به سرعت در حال گسترش و سرايت به اطراف می باشد.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی قزوین اعلام کرد: آتش نشانان اعزامي بلافاصله پس از رسيدن به محل با قطع جريان برق و گاز صحنه حادثه را ایمن سازی کرده و در ادامه با استفاده از دستگاه تنفسي و تجهيزات ويژه آتش نشاني خود را به کانون حريق رساندند و با حداقل خسارت ممکن، نسبت به خاموش کردن شعله‎هاي آتش اقدام و از سرايت حريق به ساير قسمت ها و بروز خسارات بيشتر جلوگيري کردند.
موسی خانی در ادامه با اشاره به سوختگی جزئی دست پسر بچه 2 ساله در جریان این حادثه و تحویل وی به عوامل اورژانس حاضر در محل اعلام کرد: نيروهاي عملياتي پس از ايمن سازي کامل محل، اطمينان کامل از خاموش شدن آتش و تهويه فضاي داخلي ساختمان نسبت به تنظيم گزارش حادثه اقدام و با تحويل محل حادثه به مالک مأموريت خود را به پايان رساندند.
وی در خاتمه با اشاره به لزوم رعایت کامل موارد ایمنی و توجه به توصیه های ایمنی اعلام شده افزود: در بسياري از موارد داشتن مهارت هاي اوليه اطفای حريق و وجود خاموش کننده هاي آتش نشاني در منازل مسکوني و خودرو هاي شخصي مي تواند در امر اطفای حريق و جلوگيري از بروز خسارت هاي سنگين بسيار موثر واقع شود.
گفتني است؛ علت وقوع اين حادثه از سوي کارشناسان واحد بررسي علل حريق و حوادث اين سازمان در دست بررسي است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها