خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در همایش گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی مراغه، گفت: هنر بزرگی که معمار کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) انجام داد این بود که روح خودباوری را در انسان مسلمان دمید.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۴۸
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، حجت الاسلام محمدتقی محمدیان در این همایش افزود: امام خمینی(ره) یک تصویر جدیدی از انسان اسلامی ارائه داد که ویژگی مهم آن داشتن کرامت انسانی بود.
وی ادامه داد: از دیگر دستاورد انقلابی امام بزرگوار این بود که به واسطه تکیه بر انسان اسلام، بر باور شکست ناپذیری شیطان بزرگ، آمریکا خط بطلان کشید.
حجت الاسلام محمدیان در ادامه با بیان اینکه شهید سید مرتضی آوینی در این مکتب نشو و نما یافت، اظهار داشت: سید شهیدان اهل قلم در مقابل خورشید تابان شخصیت امام سر تمکین فرود آورد و مفهوم هنر انقلاب اسلامی را زنده کرد.
وی در ادامه به ویژگی های هنر انقلاب اشاره و بیان کرد: هنر انقلاب هنری است که نیمی از آن اندیشیدنی و نیمی دیگرش شهودی می باشد.
حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: ویژگی دیگر هنر انقلاب این است که زبان هنرمند زبان قرب و شهود است و هنرمند تا خود را پیراسته نکند نمی تواند پیام توحید و فطرت را منعکس نماید.
رئیس حوزه هنری استان در ادامه به تقابل تاریخی حق و باطل اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ عرصه فرهنگ و هنر همیشه عرصه تقابل بین حق و باطل بوده است.
حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه هنر انقلاب باطل السحر ترفند دشمن در فرهنگ و هنر است، افزود: مسائل هنر انقلاب مسائل خود انقلاب است و مسائلی چون کرامت انسان، خدا محوری، استکبار ستیزی، استقلال، آزادی و شرف از جمله مسائلی است که باید در هنر انقلاب به آنها پرداخته شود چرا که اینها مسائل انقلاب می باشند.
وی بیان کرد: در نظام فکری ما کار هنرمند متعهد عاقلانه به جهان هستی نگریستن است و هنرمند متعهد باید اهل کشف و شهود باشد و این زمانی رخ می دهد که هنرمند از خودش بگذرد.
حجت الاسلام محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنها که قائل به هنر برای هنر بودن هستند، انسان بودن انسان را نادیده می گیرند چرا که هنرمند قبل از اینکه هنرمند باشد، انسان است و آنها که قائل به آزادی هنر هستند معنی واقعی انسان به معنی انسان را نفهمیده اند.
وی اظهارداشت: آوینی وقتی مبانی توسعه غربی را می نویسد با چنین نگاهی عالم را می نگرد. او هالم را آیینه تمام نمای حق تعالی می بیند لذا تا خداوند خدایی می کند آوینی هم می ماند.

 همایش گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به همت کانون بسیج هنرمندان مراغه در تالار عبدالقادر مراغی این شهرستان  برگزار شد.

ارسال نظرات