نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با محکومیّت حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: این جنایت کشور‌های استکباری و استعماری بر کتاب قطور جنایات تاریخی جهان افزود.
کد خبر: ۹۰۰۷۱۹۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود، با محکومیت حمله جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: این جنایت برگ ننگین و سیاه دیگری بر کتاب قطور جنایات تاریخی جهان استکبار به ویژه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه که تاریخشان به جنایت، تجاوز و استعمار آلوده است افزود.

وی با بیان اینکه به بهانه وجود انبار سلاح شیمیایی به سوریه حمله موشکی شده است افزود: حمله کشور‌های غربی آمریکا، انگلیس و فرانسه همانند حرکتی بود که در عراق انجام دادند و به بهانه وجود انبار سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی بدون مجوز سازمان ملل به آن کشور حمله کردند و بعد از آن مشخص شد که این مسئله بهانه‌ای بیش نبوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه جنایت این کشور‌ها در تاریخ جنایتکاران ثبت است تصریح کرد: جهان استکبار و شورای امنیت الان نیز دارند همان‌کار را با سوریه می‌کنند و این مقدمه حمله بزرگی است که سوریه را مثل عراق اشغال کنند، اما مطمئن باشند این کار آن‌ها به جایی نمی‌رسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری، شکستن خط مقاومت را از اهداف کشور‌های یاد شده در حمله به سوریه دانست و افزود: این حامیان تروریسم، چون می‌بینند که جنایتکاران گروه‌های تکفیری در حال شکست نهایی هستند، در این اندیشه‌اند که جلوی این شکست را بگیرند و آن‌ها را نجات دهند و به بهانه اینکه دولت سوریه انبار‌های بمب‌های شیمیایی دارد، خط مقاومت را بشکنند و این در صورتی است که هنوز نه چیزی ثابت شده و نه جلسه شورای امنیت تشکیل شده و این خود عین قانون شکنی، جنایت و قداره کشی جهان است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سازمان ملل یک سازمان استعماری و وابسته است که با پول و قدرت نظامی کشور‌های استعماری مدیریت می‌شود، گفت: آمریکا و جهان استکبار، یک جهان تحوشی ساخته‌اند که واقعاً انسان شرم می‌کند که در همچنین جهانی بسر می‌برد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در این حمله موشکی اکثر کشور‌های عربی خوشحال هستند، تصریح کرد: در گذشته در زمان جاهلیت اگر به یک قوم از عرب حمله می‌شد به اقوام دیگر عرب بر می‌خورد و دفاع می‌کردند، اما الان به مردم سوریه که یکی از متمدن‌ترین مردم عرب، مسلمان و اهل تسنن نیز هستند حمله موشکی می‌شود، ولی هیچ کدام از کشور‌های عربی ناراحت نیستند بلکه خوشحال هستند و به آمریکا نیز بودجه می‌دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: این حمله جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم این عمل مقدمه‌ای برای شکست نهایی آمریکا، انگلیس و فرانسه جنایتکار باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به موضوع مذاکره با کشوره‌های غربی و اروپایی، افزود: مسئولان سیاسی کشور شک نداشته باشند که فرانسه و انگلیس و کشور‌های اروپایی هیچ وقت به حمایت از ایران و مخالفت با آمریکا قدمی بر نمی‌دارند و اگر کسی همچین فکری دارد نشان می‌دهد نیاز به کلاس آموزش مسائل سیاسی دارد و دچار افت فهم سیاسی شده است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: این خیالی بیش نیست که انگلیس و فرانسه این جنایتکاران تاریخ در کنار ایران و روبه‌روی آمریکا قرار بگیرند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به ایران بعضی به خود بالیدند، اظهار داشت: مسئولان کشور‌های انگلیس و فرانسه، اراذل و اوباش سیاسی جهان هستند و نشست، دعوت و رفت و آمد با این‌ها افتخار نیست.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انگلیس و فرانسه همان کشور‌های استعمارگری هستند که بسیاری از کشور‌های جهان را به خاک و خون کشیدند، افزود: نشستن و مذاکره و فرش قرمز پهن کردن برای مسئولان این کشور‌ها و از آن طرف توهین‌های آن‌ها در قبل و بعد و حین مذاکرات، صحیح نیست.

وی با بیان اینکه این حمله کاری زشت، بی اساس و حیوانی بود، افزود: کشور‌های غربی ادعای آزادی می‌کنند و این در صورتی است که مردم سوریه آزادانه به این دولت رأی داده‌اند، اما کشور‌های غربی با آن مخالفت می‌کنند و برای شکست خط مقاومت، گروه‌های تروریستی را ایجاد و از آن حمایت می‌کنند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه کشور‌های غربی خود تولید کننده سلاح‌های کشتار جمعی و بمب‌های شیمیایی هستند و به سایر کشور‌ها می‌فروشند، خاطرنشان کرد: ما هیچگاه حمله شیمیایی به حلبچه در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی را فراموش نمی‌کنیم که تمامی سلاح‌های شیمیایی به کار رفته، ساخت کشور‌های اروپایی بود که در آن زمان این حرکت حتی محکوم نیز نشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات