خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی بررسی کرد:

عللی که نوسانات شدید بازار ارز را به همراه آورد

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج عللی که نوسانات شدید بازار ارز را به همراه آورد را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۱۴۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص افزایش قیمت ارز توضیح داد: از دلایل مهم افزایش قیمت ارز فراهم نبودن زیرساخت های اقتصادی در کشور است.
وی تصریح کرد: این افزایش قیمت باید به صورت تدریجی صورت می گرفته ولی احتمالا دولت به خاطر جلب آرا مردم و نشان دادن ثبات قیمت ها و نیز تحقق شعارهایی همچون مهار تورم جلو این افزایش قیمت ارز را می گرفته اند و اجازه نداده اند که قیمت دلار به صورت پلکانی افزایش یابد، به همین علت امروز شاهد افزایش قیمت دلار با این سیر صعودی هستیم.
قبادی یادآور شد: در دوره اول انتخابات به خاطر قول هایی که برای ثبات داده شده بود دولت به شدت قیمت ارز را کنترل می کرد ولی امروز دیگر انتخابات بعدی وجود ندارد و این موضوع هم تاثیر گذار بوده است.
وی ادامه داد: نکته دیگر بی تدبیری دولت و دولت مردان در خصوص این قضیه است چرا که تمام ظرفیت خود را صرف موضوع برجام و مسائل بین المللی و خارجی کردند که این مسئله باعث شد آنان از تدبیر و توجه درخصوص منابع ارزی باز بمانند.
این کارشناس ابراز کرد: به قدرت رسیدن ترامپ و ضد ایرانی هایی که در راس قدرت آمریکا هستند نیز باعث شد تا قیمت ارز در ایران نوسان بالایی داشته باشد.
قبادی ابراز کرد: کلیه معاملات ایران بر اساس قیمت دلار اتفاق می افتد، لذا این افزایش نرخ ارز بر قیمت کلیه کالاهای صادراتی و وارداتی تاثیر خواهد گذاشت .
وی تصریح کرد: اقتصاد ما با ضعف های عدیده ای همراه است و بالا رفتن نرخ دلار یقینا بر روی حامل های انرژی و نیز قیمت های داخلی کشور تاثیرگذار بوده و می تواند باعث ایجاد تورم در کشور شود.
قبادی در بخش پایانی بیانات خود ابراز کرد: صادرات محصولات با توجه به افزایش نرخ ارز می تواند یک پیشرفت باشد ولی ورود کالاهای مصرفی، دارویی و مواد اولیه صنایع و نیز واردات بی رویه سبب خارج شدن ارز از کشور می شود که تاثیر زیادی بر تورم دارد و باید از ورود کالاهایی که مشابه آن در کشور وجود دارد و یا نیاز واقعی نیستند جلوگیری کرد.
1005/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها