خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان آوج اذعان کرد: مسئولین در تحقق این شعار نقش پررنگتری را برعهده دارند و باید حمایت از کالای داخلی را در راس برنامه‌های خود قرار داده و در بحث واردات کالاهای مشابه خارجی و قاچاق که آسیب‌هایی جدی به تولیدات داخلی وارد می‌کنند، حساس و هوشیار باشند.
کد خبر: ۹۰۰۷۰۷۵
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی امام جمعه شهرستان آوج، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در تبیین شعار سال اظهار کرد: بحث شعار سال که رهبر معظم انقلاب مطرح نمودند در حقیقت دستوالعملی مهم در کنار دیگر رهنمودها و دستورات است.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی متعددی که در طول سال برگزار و ایشان حضور خواهند داشت قطعا به تبیین رهنمودها و راهکارهای مهمی خواهند پرداخت ولی بیان شعار حمایت از کالای داخلی در ابتدای سال به معنای اهمیت ویژه، در راس امور دیگر بودن و هم‌چنین برجسته‌تر شدن و متمرکز شدن بیشتر اذهان به تولیدات داخلی می‌باشد.
امام جمعه شهرستان آوج حمایت از کالای ایرانی را کلید حل بسیاری از مشکلات دانسته و تبیین کرد: حمایت از کالای ایرانی در حقیقت دربرگیرنده بسیاری از شعارهای سال‌های گذشته همچون اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، فرهنگ و مبارزه با استکبار بوده و می‌توان آن را کلیدی برای حل بسیاری از مشکلات جامعه دانست.
هاشمی مسئولین و مردم را مخاطبان اصلی شعار سال عنوان کرد و گفت: مسئولین در تحقق این شعار نقش پررنگتری را برعهده دارند و باید حمایت از کالای داخلی را در راس برنامه‌های خود قرار داده و در بحث واردات کالاهای مشابه خارجی و قاچاق که آسیب‌هایی جدی به تولیدات داخلی وارد می‌کنند، حساس و هوشیار باشند.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان، سرمایه‌داران و نخبگان جامعه باید برنامه‌های عملی را برای افزایش تولیدات و افزایش کیفیت محصولات تولیدی اتخاذ کنند و آحاد مردم نیز می‌بایست غیرت وطنی را سرلوحه خود قرار داده و نسبت به کالاهای ایرانی تعصب داشته باشند.
امام جمعه شهرستان آوج در خصوص مهم‌ترین اقدامات لازم در راستای حمایت از کالای داخلی ابراز داشت: برای تحقق حمایت از کالای داخلی باید نخبگان، مسئولین و بزرگان جامعه خود الگویی برای حمایت و استفاده از کالای داخلی شده و ادارات نیز تسهیلاتی ویژه را برای خریداران کالای ایرانی در نظر بگیرند تا منجر به تشویق مردم به خرید تولیدات داخلی شود.
هاشمی اضافه کرد: تشریح اهمیت استفاده از کالای ایرانی توسط اصحاب رسانه، اهل قلم و هنرمندان از دیگر اقدامات عملی برای تحقق شعار سال بوده و باید در جامعه طوری نهادینه شود که خرید کالای ایرانی فرهنگ و در مقابل خرید کالای غیرایرانی و خارجی بی‌فرهنگی و بی‌کلاسی تلقی شود.
وی در خاتمه متذکر شد: حمایت دولت از تولیدکنندگان و ارائه تسهیلات به آن‌ها از دیگر اقدامات موثر در راستای تحقق حمایت از تولید داخلی خواهد بود و یقینا برای دستیابی به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری باید دست از شعار برداشته و به اقدامات عملی روی بیاوریم.
1005/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها