خبرهای داغ:
برگزار شد:

آیین تجلیل از فعالان دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: هم اکنون 100گروه نمایشی در استانهای مختلف در قالب تئاتر بچه های مسجد به فعالیت می پردازند.
کد خبر: ۹۰۰۷۰۴۱
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، کوروش زارعی در همایش آیین تجلیل از فعالان دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی(ص)برگزار شد،افزود: در حال حاضر25 دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در استانها افتتاح شده که فعالیت های قابل توجهی در مناسبت های مختلف سال داشته اند.
وی،کشف و شناسایی استعدادهای جوان و متعهد برای ساختن آینده هنر کشور را از جمله اهداف تاسیس این دفاتر عنوان کرد و گفت: امیدواریم این جریان فراگیر به عنوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در یک فرایند حداقل پنج ساله و حداکثر10ساله بتواند جریان فکری تئاتر کشور را به دست بگیرد.
زارعی ادامه داد: تشکیل این دفاتر در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی یک خانه تکانی اساسی در نیروی انسانی و انقلابی در فرهنگ و هنر کشور است تا هنرمندان جدیدی را برای سال های آینده انقلاب تربیت کنیم.
وی همچنین گفت: در این میان مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی و سنگر سیاسی،نظامی،اعتقادی و فرهنگی از صدر اسلام تاکنون بهترین بستر برای تربیت چنین استعدادهایی است تا از این طریق حضور جوانان نیز همچون سال های انقلاب و دفاع مقدس در این اماکن مقدس پرنگ تر شود.
زارعی با بیان اینکه حدود 30 نمایشنامه برای گروه های تئاتر بچه های مسجد تولید و در اختیار آنها قرار گرفته است،گفت: سال گذشته جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد در تهران برگزار شد و در سال جاری نیز با حضور گروه های منتخب استانها، استان فارس میزبان این رویداد خواهد بود.
وی بر آموزش مدون و برنامه ریزی شده گروه های تئاتر بچه های مسجد تاکید کرد و افزود: در این راستا هم آموزش های تکنیکی و هم آموزش های اخلاقی و تربیتی در شان نظام اسلامی باید در دستور کار دفاتر تئاتر مردمی بچه های مسجد قرار داشته باشد.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور افزود: استان قزوین در مدت کوتاه چند ماهه از تاسیس دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد با عضویت بیش از 150نفر عملکرد قابل توجهی داشته است.
در این برنامه رییس حوزه هنری استان قزوین ضمن تاکید بر حمایت از گروه های نمایشی مردمی، استقبال جوانان متعهد و خانواده ها را مهمترین انگیزه در پیشبرد اهداف پیش رو برشمرد.
در ادامه برنامه با حضور مسوولان فرهنگی از فعالان دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد استان قزوین با اهدای لوح و هدیه ای به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها