سرپرست ورزش و جوانان اراک از طراحی برگزاری فستيوال‌های ورزشی در رشته های مختلف و با هدف ايجاد نگرشی جديد به ورزش همگاني خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۷۰۲۹
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

محمد مرادی سرپرست اداره ورزش و جوانان اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ گفت: ورزش همگانی از زیرساخت های اصلی توسعه ورزش در بخش های مختلف بوده و برنامه ریزی دقیق و حرفه ای در این حوزه اثرات خود را در درازمدت نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: به همین منظور می بایست با مطالعه کامل و پرهیز از کلیشه ها ضمن استمرار در برگزاری رویدادهای مرتبط ، تنوع و نشاط کافی نیز در اجرای برنامه ها وجود داشته باشد تا مخاطبین علاقه و انگیزه کافی در حضور در برنامه ها را داشته باشند و مکررا شاهد اجرای برنامه های مشابه نیز نباشند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان اراک تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته جدای از مطالعه پژوهش های انجام شده در حوزه ورزش همگانی، بررسی لازم در خصوص ظرفیت ها و نیازهای این بخش انجام شد و برگزاری فستیوال های ورزشی با شیوه نامه جدید در دستور کار قرار گرفت.

مرادی افزود: فستیوال های مذکور در رشته هایی که قابلیت اجرای عمومی و توسعه همگانی دارند، اجرایی خواهند شد و با جشنواره ها و همایش های سابق که برنامه ریزی برگزاری در یک روز به صورت مقطعی برای آن انجام می شد تفاوت های عمده ای خواهند داشت که طی روزهای آتی برنامه های پیش بینی شده جهت برگزاری فستیوال رشته های مختلف اعلام خواهد شد.

وی افزود: رشته های دوچرخه سواری ، تیراندازی با کمان، والیبال و بسکتبال رشته هایی هستند که مطالعه مقدماتی در خصوص اجرای این رویداد را در مراحل نهایی خود را سپری می نمایند و امید آن می رود در روزهای آتی برنامه های پیش بینی شده در هر رشته به تفکیک اعلام شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک هدف اصلی از طراحی برنامه های ورزش همگانی را افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد انگیزه جهت توجه هر چه بیشتر به ورزش عمومی در اقشار مختلف اعلام کرد و گفت: ورزش همگانی در برنامه های مدیریت ورزش در قاعده هرم قرار دارد و به همین دلیل وقت و انرژی بالایی به مطالعه، طراحی و اجرای برنامه های مرتبط اختصاص خواهند یافت.

شایان ذکر است برگزاری فستیوالهای ورزشی، پس از اجرای نخستین جشن عیدانه ورزش، دومین برنامه اداره ورزش و جوانان اراک در حوزه ورزش همگانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات