فرمانده سپاه در مراسم تکریم و معارفه جانشین سازمان بسیج عنوان کرد

دشمن با ایجاد ناامیدی و یاس درصدد ضربه به انقلاب است

سردار جعفری افزود:در چهلمین سال انقلاب دشمنان این انقلاب بسیج شده اند تا با ایجاد ناامیدی و یاس به انقلاب ضربه بزنند.
کد خبر: ۹۰۰۷۰۲۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سردار عزیز جعفری در مراسم تکریم سردار فضلی که صبح امروز در سازمان بسیج برگزار شد گفت: باید تشکر و قدردانی کرد از سردار فضلی که با کار‌ها و خدماتی که در این نه سال مسئولیت جانشینی انجام دادند بسیار ارزنده و با ارزش بود. به لطف خدا در هفته آتی از تجربه‌های ایشان در مسئولیت جدیدی که از سال‌ها پیش برای ایشان در نظر گرفته شده بود استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی مقتدرانه در خاور میانه توانسته است به پیروزی‌های ارزشمندی دست پیدا کند افزود: دشمن همه دنیار را بسیج کرده بود تا سپاه اسلام علی الخصوص نظام جمهوری اسلامی ایران را با جنگی که را ه. انداخته بود شکست دهد. به لطف خدا توانستیم داعش و همه سرکرده‌های دشمن را در سالی که گذشت ریشه کن کنیم. همه این مقاومت‌ها ریشه در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن در سی سال گذشته بود که ما توانستیم پیروز نبرد‌های امروز باشیم. به تعبیر رهبری نظام اسلامی و انقلابی که از ایران شکل گرفته در راه اصلی خود قرار دارد و با استحکام و پتانسیلی که در مناطق ایجاد شده است نظام اسلامی استوار باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به پتانسیل بسیج تصریح کرد: اسم بسیج در همه بحران‌ها از انقلاب تا امروز به چشم می‌خورد و از افتخارات سپاه پاسداران است که مدیریت این سازمان مقدس را به عهده گرفته است. با وجود همه ظرفیت ها، اما باید گفت که در بسیج کار‌ها و انتظارات برآورده نشده بسیار زیاد است و همچنین توقعات رهبری و نگاه ویژه ایشان به سازمان بسیج نوع دیگری دارد چرا که برای محول کردن کار‌های مهم و مردمی در کشور به این سازمان امید بسته است. موجودیت بسیج در بزنگاه‌ها به قدری بوده است که باید اعتراف کنم که اگر بسیج نبود سپاه هم وجود نداشت. جنس سپاه و بسیج هر دو از مردم است و این را می‌توان ثمره انقلاب اسلامی دانست.

فرمانده کل سپاه گفت: تحولاتی که در سپاه اتفاق  افتاد، نیاز سازمانی سپاه و بسیج بود، زیرا ‌انقلاب پویاست و این تحولات باید ادامه یابد، بسیج همواره باید پویا و بانشاط، آماده نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف باشد.

وی‌ با اشاره به تجرییات سردار فضلی گفت: بسیج از مدیریت ایشان بهره برده است، ما از سال 60 با سردار فضلی آشنا شدیم و پیمان اخوت ما با ایشان در آن زمان بسته شده است. از زحمات سردار فضلی در مدت مدیریت‌شان در سازمان بسیج تشکر می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما به‌خاطر نیازی که به سردار فضلی در یکی از مراکز علمی سپاه بود، از سردار غیب‌پرور درخواست کردیم که ایشان به آنجا بروند و سردار فضلی هم گفتند هر جایی که سپاه نیاز داشته باشد به آنجا می‌روند و اواخر هفته آینده در مسئولیت جدید معرفی می‌شوند، وجود برادرانی مثل سردار فضلی که از دوران خون و آتش عبور کرده‌اند، برای سپاه غنیمت است و ما از تجربیات ایشان بهره خواهیم برد.

سرلشکر جعفری گفت: سردار سپهر هم از تجربیات زیادی در ستاد لشکر در دفاع مقدس و نواحی بسیج برخوردار هستند و ایشان  توسط سردار غیب‌پرور معرفی شدند و با آن موافقت شد، امیدواریم این ترکیب جدید موجب پیشرفت بسیج شود.

وی با اشاره به اقدامات بسیج، تصریح کرد: در بسیج کارهای انجام‌نشده بسیار زیاد است و توقعات رهبر انقلاب از بسیج بسیار است و انتظارات از بسیج بسیار بالاست. پایداری و ایستادگی انقلاب  متکی به تفکر بسیجی بوده است و اگر بسیج نبود، سپاه هم نبود و نقش‌آفرینی سپاه، متکی به مردم است، سپاه یک نهاد انقلابی مردمی با مردم و برای مردم است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: کار سپاه به‌وسیله بسیج و مردم مؤمن انقلابی انجام می‌گیرد. نقش‌آفرینی مردم در حل بحران‌های اجتماعی اثبات شده است. همان‌طور که نقش بسیج در دفاع مقدس و امنیتی زبان‌زد است، در عرصه‌های دیگر هم باید همین‌طور باشد و شما مسئولان در ستاد بسیج، باید زمینه را برای نقش‌آفرینی مردم در حل بحران‌های اجتماعی فراهم کنید، نمونه آن همین طرح امنیت محلات است که تاکنون نتایج خوبی داشته و نشان از آمادگی بسیج برای برآورده کردن انتظارات است، انتظار از بسیج، اعتلای بسیج با ارائه خدمات اجتماعی به مردم است که با ساماندهی کارها باید انجام شود.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: فعالیت در عرصه دفاعی، موضوعی بود‌ که بسیجیان را برای دفاع از کشور و ایفای این نقش در عرصه‌های مختلف اجتماعی که مورد  انتظار است، آماده کرد؛ بخش عمده‌ای از اقتصاد مقاومتی به‌عهده مردم است. امروز طرح‌های اعتلای بسیج متمرکز بر حل مشکلات اجتماعی است و تحقق آنها همت شما فرماندهان بسیج  را می‌طلبد.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ستاد تخصصی سازمان بسیج باید کنار ستاد فرماندهی کل و با هماهنگی معاونت‌های فرماندهی با تمرکز منابع و امکانات، روی تحقق اهداف بسیج پیش رود.

سردار عزیز جعفری با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در خصوص مردمی شدن اقتصاد تاکید کرد: وظیفه همه ما سپاهیان و بسیجیان در نظام انقلاب اسلامی فراهم کردن بستر‌های مناسب برای حضور مردم در صحنه‌های مختلف است. می‌توان گفت: نگاه رهبری با حکم ریاست سردار غیب پرور در سازمان بسیج مستضعفین مسئولیت‌ها را تعیین کرده است تا همه ما اعتلای بسیج همراه با خدمات اجتماعی را برای مردم فراهم کنیم.
ارسال نظرات