خبرهای داغ:
مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت : 36 هزار و 484 هکتار اراضی آلوده به مین و گلوله در استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۷۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، رضا نجاتی در نشست هماهنگی پاکسازی اراضی آلوده به مین در استانداری خوزستان،افزود: مجموع پاکسازی‌های مناطق آلوده از سال 1385 تا سال گذشته، 226 هزار و 357 هکتار بوده که از این مقدار 12 هزار و 413 هکتار زمین‌های آلوده به مین و 213 هزار و 944 هکتار آلوده به گلوله بودند.


وی عنوان کرد: مابقی اراضی آلوده‌ای که تاکنون شناسایی شده‌اند 36 هزار 484 هکتار هستند. البته احتمال دارد که اراضی آلوده بیشتری شناسایی شود.


مدیرکل انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان تصریح کرد: از سال 85 تا سال گذشته در راستای پاکسازی مناطق آلوده 19 نفر در حال عملیات پاکسازی شهید و 199 نفر مجروح شدند.


نجاتی ادامه داد: همچنین در این مدت در اثر انفجار مین 54 نفر از مردمی که در حال کار یا تردد در این مناطق بودند فوت و 200 نفر مجروح شدند. برخی از این افراد به عنوان شهید معرفی شده اند و پرونده‌های مابقی این افراد در حال بررسی است.


وی گفت: امیدواریم با بررسی‌هایی که خواهیم داشت بتوانیم آلودگی‌هایی را که منجر به لطمه زدن به نیروی انسانی چه افرادی که در بخش پاکسازی فعالیت می‌کنند و چه کسانی که در حال کشاورزی در این مناطق هستند، پاکسازی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها