سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: دو هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با دریافت بیش از ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال ۹۶ وارد چرخه تولید شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۰۶۹۶۴
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی  در حاشیه نخستین نشست مشترک اداره کل کمیته امداد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در سال گذشته برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی در سال ۹۶، با رویکرد شغل‌های نوین و جدید اجرا شده‌اند تا مددجویان بتوانند با تنوع در تولید، به صورت کیفی و کمی وارد بازار کار شوند و محصولات خود را به فروش رسانند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال مددجویان بیش از ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده است، افزود: کمیته امداد با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت وام اشتغال‌زایی و نظارت بر طرح‌های خودکفایی می‌کوشد فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مددجویان ایجاد کند.

دشتی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت خوشه‌های صنعتی در تلاش هستیم شتاب دهنده عرصه اشتغال مددجویان باشیم، بیان کرد: درصدد هستیم به صورت بومی، دانش بنیان و بازار محور وارد این عرصه شویم تا خانوار تحت حمایت با بهره‌گیری از آن گام‌های بلندتری را برای تولید و عرضه محصولات خود بردارند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی در زمینه دامپروری از ابتدای فعالیت این نهاد تا کنون برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: ۱۵ درصد از لبنیات و ۱۲ درصد از گوشت قرمز استان توسط مجریان طرح دامپروری کمیته امداد تأمین می‌شود.

وی با اعلام اینکه تلاش داریم طرح دامپروری را از حالت سنتی خارج کرده و به صورت صنعتی محصولات مددجویان را در بازار عرضه کنیم، بیان کرد: تکنولوژی در تولید، بسته‌بندی‌های مناسب، برندسازی و بازاریابی از جمله راهکارهای کمیته امداد برای کیفیت‌بخشی و بالا بردن میزان تولیدات مجریان طرح‌ دامپروری است.

دشتی با اشاره به اینکه در خوشه فرشبافی، دو هزار و ۵۰۰ بافنده تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، افزود: مددجویان تحت حمایت قادر به بافت فرش‌های ۳۰ تا ۷۰ رج هستند که کارآفرینان و شهرک‌های صنعتی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت اقدامات برجسته‌تری را برای صادرات فرش‌های نفیس و تابلو فرش به سایر استان‌ها و حتی کشورهای همجوار به انجام رسانند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی برای هم‌افزایی بیشتر صورت می‌گیرد تا بتوانیم خدمات کیفی‌تری را به خانوار تحت حمایت ارائه کنیم، گفت: اجرای طرح خوشه‌های صنعتی نیز به منظور کمک به اشتغال پایدار مددجویان و ساماندهی کسب و کارهای خرد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری خوشه‌های فرش، فراورده‌های لبنی، پلاستیکی، توریسم و گردشگری می‌کوشیم مسیر توانمندسازی و خودکفایی خانوار تحت حمایت را هموارتر کنیم، اعلام کرد: باید از ظرفیت خوشه‌های صنعتی برای توانمندسازی مددجویان استفاده کرد که این امر با همکاری‌های همه جانبه کارفرمایان، کارخانه‌داران و صنعتگران استان محقق خواهد شد.

دشتی با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل آمادگی کامل برای همکاری با خوشه‌ها‌ی صنعتی را دارد، افزود: امید است با اجرای این طرح، زنجیره ارزشی تولیدات مددجویان تحت حمایت افزایش یابد و به صورت گسترده‌تر در بازارهای استانی و حتی سایر کشورها به فروش برسد.

ارسال نظرات