خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد:

اصلاح الگوی مصرف در جامعه نیازمند جریان‌سازی است

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه در زمینه‌های مختلف نیازمند جریان‌سازی است، گفت: در اصلاح الگوی مصرف به حمایت از کالای ایرانی و داخلی باید توجه کرد.
کد خبر: ۹۰۰۶۸۹۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

اصلاح الگوی مصرف در جامعه نیازمند جریان‌سازی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، حسین افشاری در شورای فرهنگ عمومی از میزبانی این شهرستان در برگزاری همایش استانی سبک زندگی با رویکرد مدیریت مصرف در 25 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از این ظرفیت پیش آمده برای شهرستان با تمام توان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: عمر و حیات انسانی بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که خداوند متعال به انسان عنایت کرده و در الگوی مصرف اولین چیزی که باید مورد توجه و مدیریت هر انسان واقع شود مدیریت زمان عمر خود در زندگی روزمره و استفاده به نحو احسن از این سرمایه خدادادی است.

فرماندار اسدآباد امید به زندگی را یکی از سه شاخص مهم جوامع بشری عنوان کرد و گفت: نرخ امید به زندگی در سال 57 در کشور ایران 49 سال بوده که بر اساس آمار مراکز جهانی در سال 2017، نرخ امید به زندگی در این کشور به برکت نظام جمهوری اسلامی به 74 سال افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در اصلاح الگوی مصرف باید بیشتر به فکر عمر خود باشیم که چگونه و در کجا استفاده می‌شود، تصریح کرد: امروزه عدم توجه به این سرمایه بزرگ خدادادی موجب آن شده تا بیشترین وقت افراد در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی  بیهوده تلف شود و اعضا خانواده ارتباط کمتری با فرزندان و والدین خود داشته باشند.

افشاری اضافه کرد: باید یکی از دستور کارهای جلسه شورای فرهنگ عمومی  در راستای سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف به بحث «مدیریت زمان» اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به علوم سودمند و کاربردی در بحث علم و استفاده بهینه از آب و انرژی از دیگر مواردی است که در اصلاح الگوی مصرف باید نسبت به این موضوعات فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه در زمینه‌های مختلف نیازمند جریان‌سازی است، افزود: در اصلاح الگوی مصرف به حمایت از کالای ایرانی و داخلی باید توجه کرده و نسبت به کارهایی که تحت عنوان فرهنگ عمومی  در جامعه انجام می‌گیرد سعه صدر و وسعت نظر ویژه‌ای داشته باشیم که در غیر این صورت کارها به صورت ابتر باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار