خبرهای داغ:
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مردم ما نسبت به تولید داخل تعصب داشته باشند و این را به یک فرهنگ تبدیل کنند.
کد خبر: ۹۰۰۶۸۷۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، حجّت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) به ارائه مطالبی در خصوص مبعث پیامبر گرامی اسلام پرداخت و اظهار داشت: در این روز خداوند متعال حضرت محمد(ص) را به عنوان رسولش معرفی کرد و حکم نبوت را به او داد و ما هم باید سپاس گذار خداوند باشیم به خاطر اینکه این توفیق را به ما داده که مسلمان باشیم.

 

وی افزود: حضرت خدیجه(س) و حضرت علی(ع) اولین کسانی بودند که اسلام آوردند و از آن به بعد اسلام روز به روز گسترش یافت و اسلامی که آن روز در یک خانه کوچک در بسته بود امروز جهان را درنوردیده است.

 

امام جمعه هرسین در ادامه با اشاره به 29 فرودین و روز ارتش خاطر نشان کرد: نقش آفرینی های ارتش در صیانت از نظام اسلامی و حفظ آن بر کسی پوشیده نیست.

 

حجّت الاسلام اجرایی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیروی هوایی ارتش به انقلاب پیوست و این نقطه قوتی بود و در این اوضاع بود که دشمن از هر طرف شروع به سرکوب انقلاب کرد و نا آرامی هایی در نقاط مختلف کشور با هدف تخریب و انحلال کشور به وجود آمد و خیلی ها آمدند و گفتند که ارتش باید منحل شود.

 

وی افزود: در حالی که کمتر از یک ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود حضرت امام خمینی(ره) با تیز بینی و تدبیر خودش 29 فرودین را به عنوان روز ارتش نام گذاری کردند و تمام نقشه های مخالفان را نقش بر آب کرد.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به خدمات ارتش در جریان انقلاب اسلامی تصریح کرد: انصافاً اگر بخواهیم یک مطالعه ساده هم داشته باشیم، از خود گذشتگی ها و ایثارگری های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران که هر دو از نیروهای قدرتمند برای این نظام بودند و شهدای عزیزی را تقدیم کردند در تاریخ انقلاب بی نظیر است.

 

وی افزود:  عملیات های میمک، ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس تنها گوشه ای از رشادت های قوای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که توانست ضربات سختی را بر متجاوزان وارد کند.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به شعار سال ( حمایت از کالای ایرانی) تصریح کرد: کشورهای دارای اقتصاد بزرگ دنیا آمدند و اقتصاد مقاومتی را اجرا کردند و آمریکا با اجرای اقتصاد مقاومتی اقتصاد برتر دنیا شد ، فرانسه هم نسبت به کالاهای داخلی خود تعصب شدید داشته است و برای تقویت اقتصاد خودشان حتی کالاهای داخلی خود را با قیمت بالاتر خریداری کرده اند و اجازه واردات به گمرک ها را نمی دادند.

 

حجّت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که ما باید از کالاهای ضعیف داخلی حمایت کنیم، تولید کننده ها هم باید کالای خوب تولید کنند و مردم ما هم نسبت به تولید داخل تعصب داشته باشند و این را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

 

وی افزود: ما کارخانه هایی در داخل شهرستان هرسین داریم، اگر در اطراف ما تولیدی هست الویت با آن تولید است و باید کاری بکنیم که اقتصاد ما رشد پیدا کند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: در بحث فضای مجازی هم از پیام رسان های داخلی استفاده کنیم، امروز فضای مجازی وارد خانه های ما شده است و لازم است که اولویت را به پیام رسان های داخلی بدهیم که البته آنها هم باید تلاش کنند کمبودهای خود را برطرف کنند.

 

حجّت الاسلام اجرایی ضمن تشکر از دست اندرکارن پروژه نصب تمثال شهدای شهر هرسین اظهار داشت: اقدام بسیار ارزشمندی بود، ضعفی در این خصوص در هرسین وجود داشت که اکنون مدیران ما تلاش کردند و این ضعف برطرف شد و این جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات