خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق شعار سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» در گرو مبارزه با قاچاق کالاست، گفت: مافیای قاچاق، کالاهای قاچاق را از مبادی رسمی وارد کشور می‌کنند و گمرکات ما در این زمینه کاملاً آسیب‌پذیر هستند.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۷۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

«حمایت از کالای ایرانی» در گرو مبارزه با قاچاق کالاستبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، امیر خجسته در دیدار با مدیران توزیع برق استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص سردار شهید همدانی اظهار داشت: توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری تاکید داشتند و تولید داخلی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه و عملی کردن این شعارها تنها راه نجات کشور است، گفت: یک دهه به وجوه مختلف این شعار بیان شده اما عزمی در عملی شدن نبود و آسیب ما از همین جا است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید از همین راه توجه به تولید داخلی افق روشنی برای جوانان ترسیم کنیم این امر یعنی ایجاد اشتغال و امید و ازدواج و امسال باید عزم را جزم کرد و سران سه قوه ورود کنند که این شعار را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به تولید داخلی با قاچاق کالا هم سنخ نیست، افزود: قاچاق کالا که از مرز خشکی، هوایی و زمینی وارد کشور می‌شود تولید ما را نابود کرده است.

خجسته ابراز داشت: ما در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و تیمی که در مجلس ساماندهی کردیم در این امر ورود کرده‌ایم که متاسفانه گزارش‌های خوبی دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» در گرو مبارزه با قاچاق کالاست، عنوان کرد: مافیای قاچاق کالای قاچاق را از سوزن تا قطعات هواپیما از مبادی رسمی وارد کشور می‌کنند و گمرکات ما در این زمینه کاملاً آسیب‌پذیر هستند.

* باید بحث ارز را مدیریت کرد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گمرکات ما حق مطلب را ادا نکرند، گفت: طی دو عملیاتی که اخیرا ما در این مسئله داشتیم50 نفر را دستگیر کردند و بنای ما بر این است که امسال نیز کسانی که برنامه‌ریزی و ساماندهی این امر را می‌کنند دستگیر شوند تا گمرک را اصلاح کنیم.

وی با انتقاد از وضع بانک‌ها و گمرک‌، ادامه داد: متاسفانه در بحث سوال و استیضاح وزیر اقتصاد هیئت رئیسه ما تعلل کرد و عقب انداخت.

خجسته با بیان اینکه چرا باید یک‌شبه ارز افزایش قیمت یابد، گفت: این امر آرامش مردم را سلب می‌کند بنابراین نمایندگان مردم به آن بی تفاوت نیستند و وقتی منافع مردم به خطر بیفتد ما همه چیز را به خطر می‌اندازیم تا منافع مردم برگردد.

وی با اشاره به اینکه قطعاً باید بحث ارز را مدیریت کرد، یادآور شد: نباید به مردم فشار آوریم، آنها قاطعیت می‌خواهند بنابراین همه ما، نمایندگان، سران قوه و... باید قاطعیت داشته باشیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث ارز و بانک‌ها در نظام ابرچالش شده است، گفت: ما باید اینها را تعیین تکلیف کنیم، اجازه نمی‌دهیم مانند کاسپین اتفاقات بیفتد این پول باید به بیت‌المال برگردانده شود.

وی تصریح کرد: قاچاق از مبادی قانونی وارد می‌شود و همه سکوت کرده‌اند، مردم نماینده و مجلس با خاصیت و قاطعیت می‌خواهد و قوه نظارت قدرتمند می‌خواهد که پیگیری و تعیین تکلیف کند؛ چه شده که مجلس سکوت کرده؟ این قابل قبول نیست.

خجسته با بیان اینکه باید در برابر این اتفاقات حرکت کرد، عنوان کرد: مجلس هفته گذشته در رابطه با ارز حرکت خوبی کرد و تا حدودی این موضوع جمع شد.

* فساد مانند موریانه پای نظام را می‌خورد

وی افزود: در خصوص شعار سال ما باید حتماً مبارزه با قاچاق کالا را داشته باشیم و به جد پای این امر ایستاده‌ایم چراکه فساد مانند موریانه پای نظام را می‌خورد و مردم از فساد تنفر دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد و قاچاق کالا هر سه قوه باید حرکت کنند، گفتک اگر این کار را نکنیم شعار سال اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: عزم خود را در سال 97 جزم کردیم و محکم بر این مسئله ایستاده‌ایم؛ مردم سرمایه‌گذاری کردند بنابراین بی‌انصافی است که ما غفلت کنیم.

خجسته با اشاره به سرمایه‌های کشور و با بیان اینکه در دنیا دو کشور ایران و آمریکا دارای چهار فصل است، گفت: باید از این ظرفیت استفاده کنیم و می‌توانیم تحولات خوبی را در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال سلب اعتماد است، بیان داشت: هرکس در کشور بخواهد سلب اعتماد کند و به مردم آسیب وارد کند و با معیشت آنها بازی کند دشمن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افق بسیار روشنی برای آینده داریم، با اشاره به اتفاقات خاورمیانه تصریح کرد: در دو ماه آینده انتخابات عراق و سوریه، بحث یمن، بحث برجام و... را داریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ابرقدرت می‌درخشد، ادامه داد: ما با آمریکا و کفر جهانی دست و پنجه نرم کردیم و موفق شدیم و در این زورآزمایی آمریکا خوار و ذلیل و اسرائیل و عربستان منزوی شده‌اند و امروز با حملاتی که یمن داشته اقتصاد عربستان به خطر افتاده است.

* شرکت توزیع برق عملکرد خوب و سوابق درخشانی دارد

خجسته در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در استان نیز دو رویداد بزرگ در پیش داریم، عنوان کرد: یکی از این رویدادها همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی 2018 است که یک برد برای استان است و دیگری اجلاسیه جهانی گردشگری در همدان که فرصت مغتنمی است.

وی ابراز داشت: ما یک هزار و 800 جاذبه توریستی داریم که باید توجه کرد چراکه اشتغال و درآمد پایدار ما نیز از اینجا است که در حال عملی شدن است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه شرکت توزیع برق عملکرد خوب و سوابق درخشانی دارد، گفت: شرکت برق جزو اداراتی است که در استان می درخشد و در کشور نیز سوابق بسیار خوبی دارد که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه انسجام و وحدت رویه مدیران و کارکنان موجب این درخشش شده است، افزود: این یکی از حسن‌های شرکت توزیع برق استان همدان است.

خجسته با اشاره به مصوبه آب و برق و گاز مناطق حاشیه شهر و روستاها که غیرمجاز بودند، عنوان کرد: پنج سال پیگیر این بودیم تا در مجلس مصوب و برای اولین بار در کشور اجرایی شد و همه از این نعمت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه اداره برق در این زمینه خوب ورود کرد و سریع قانون را اجرا کرد و 4 هزار مورد فقط در شهر همدان انجام شد، اضافه کرد: در بحث باغات نیز باید تعیین تکلیف کنیم که الگوی مصرف برای آن مشخص کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث نیروگاه خورشیدی نیز کار بسیار خوبی انجام شد و با این روند سرمایه گذار خارجی از آلمان، چین و... آمده‌اند و مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات