براساس داده‌های موجود از دفتر ملی آمار انگلیس (ONS)، دانش‌آموزان انگلیسی از سالمندان این کشور هم تنها تر هستند؛ در حال حاضر یک سوم از نسل نوجوان انگلیس، به فضای مجازی اعتیاد دارند.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۶۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، آمارهای جدیدی که توسط وزارت بهداشت انگلیس منتشر شده است نشان می‌دهد، «فضای مجازی» دوست و همدم نوجوانان و جوانان این کشور و جایگزین هر ارتباط دیگری شده است.

وزیر بهداشت و روانشناسان انگلیسی از پدیده «تنهایی» نوجوانان و جوانان این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند و آن را عامل بسیاری از اتفاقات ناگواری که در آیند نزدیک رخ خواهد داد، می‌دانند. 

شواهد حاکی از آن است که جامعه انگلیس هرچه به سمت آینده پیش می‌رود و نوجوانان آن بزرگ‌تر می‌شوند، جای اینکه تصمیمات مهم‌تری برای زندگی خود بگیرند، بیشتر در تنهایی خود فرو می‌روند و به افسردگی نزدیک می‌شوند. 

* اعتیاد یک سوم از نوجوان انگلیسی به فضای مجازی

آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد، یک سوم از نسل نوجوان انگلیس، یعنی حدود دو میلیون نفر به فضای مجازی اعتیاد دارند و همین مسبب تنهایی و افسردگی آنهاست. 

* گروه سنی 16 تا 24 سال تنهاترین مردم انگلیس

بیش از 10 درصد از نوجوانان 16 تا 24 سال اعلام کرده‌اند که همیشه یا اغلب تنها هستند که این میزان نسبت به نرخ 3 درصد تنهایی در افراد بالای 65 سال، افزایش سه برابری دارد. 

* انزوای اجتماعی برابر با مرگ

«جوش» یک روانشناس بالینی در دانشگاه آلاباما می‌گوید: انزوای اجتماعی عین مرگ است و با شیوع بیماری‌های قلبی و سرطان ارتباط مستقیم دارد.

* تجویز بیش از 64 میلیون داروی ضد افسردگی در انگلیس

در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی در کشور انگلیس صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

* رسیدگی به تنهایی دانش‌آموزان مقدم‌تر از سالمندان

گسترش تنهایی و مشکلات پس از آن دولت انگلیس را مدتی پیش مجبور کرد تا برای اولین بار در طول تاریخ وزیری را به عنوان «وزیر تنهایی» انتصاب و از وی درخواست کند تا مشکلات این افراد را پیگیری و برای بهبود حال آنها تلاش کند؛ این درحالیست که تنهایی دانش‌آموزان این کشور بسیار وسیع‌تر است و رسیدگی به امورات و مشکلات آنها در اولویت است. 

*نوجوانان انگلیسی تنهاتر از سالمندان

براساس داده‌های موجود از دفتر ملی آمار انگلیس (ONS)، نوجوانان و در واقع دانش‌آموزان انگلیسی از سالمندان این کشور هم تنهاتر هستند؛ بر اساس آمارهای داده شده، 200 هزار سالمند انگلیسی در ماه حتی با یک نفر هم مکالمه نمی‌کنند.

وزارت بهداشت انگلیس سال گذشته اعلام کرد: تقریبا 9 میلیون نفر از مردم انگلیس همیشه تنها هستند و احساس تنهایی می‌کنند؛ شرایطی که می‌تواند پیامدهای بهداشتی مضر داشته باشد.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات