خبرهای داغ:
رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین:

سوق دادن مخترعین به سمت کارهای گروهی از اهداف اصلی ما است

رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین اذعان کرد: گردهمایی مخترعان، مبدعان، نخبگان و کارآفرینان در کنار یکدیگر و ساماندهی هرکدام در رشته و ماموریت خود از اصلی‌ترین اهداف این انجمن می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۵۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

علیرضا اکبری فرد، رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین در نشست خبری دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و نوآور استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: انجمن مخترعین حدود ۱۶ سال پیش و زیر نظر استانداری تاسیس شده است.
وی ضمن تبیین تفاوت‌های مخترع، مبتدع، نخبه و کارآفرینان مطرح کرد: گردهمایی مخترعان، مبتدعان، نخبگان و کارآفرینان در کنار یکدیگر و ساماندهی هرکدام در رشته و ماموریت خود از اصلی‌ترین اهداف این انجمن می‌باشد.
این مسئول از تشکیل شرکت تعاونی چندمنظوره سپهراندیشان سورنا در استان خبر داد و گفت: این شرکت به دلیل وجود رشته‌های مختلف علمی در انجمن تشکیل شده که در آن گروه‌های کارشناسی در زمینه‌های مختلف و به طور هماهنگ در کنار یکدیگر بوده و سوق دادن مخترعین به سمت انجام کار‌های گروهی از اهداف این شرکت است.
رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین تصریح کرد: مراکز رشد بسیج در پی شناسایی اختراع‌ها، مخترعین را برای رساندن اختراع به عرصه ظهور به مراکز مرتبط ارجاع داده و تا حدامکان حمایت‌های مالی، مکانی و مواداولیه‌ای را برای وارد شدن محصول به عرصه تولید فراهم می‌آورند.
اکبری فرد تبیین کرد: انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین از بهترین نخبگان در زمینه‌های مختلف برخوردار می‌باشد که استاندار محترم می‌تواند در صورت صلاحدید از این عزیزان نخبه و مخترع به عنوان مشاورانی رایگان و دلسوز برای تسریع در رسیدن به اهداف خود بهره‌مند شود.
وی با اشاره به مشکلات عرضه در کشور ابراز داشت: تولیدکنندگان نباید نگران عرضه محصولات تولیدی خود باشند چراکه انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت فن بازار این شرکت ارائه محصولات را برعهده گرفته و با پیگیری اقدامات حقوقی و قضایی مربوطه به ارائه و عرضه محصول در بازار می‌پردازند.
این مسئول با اشاره به شعار سال ۱۳۹۷ توضیح داد: امروز زیرساخت‌های لازم برای تحقق شعار سال فراهم شده و توجه به تولیدات محصولات با کیفیت ایرانی و رفع موانع در بازار مصرف و تولید از عمده مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین تشریح کرد: انجمن مخترعین، نخبگان و کارآفرینان استان از بودجه خاصی برخوردار نبوده و با همکاری مراکز رشد و دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت می‌باشد و لازم به ذکر است که از طرح‌های ارائه شده بیش از ۳۰ درصد آن‌ها به مرحله اجرا رسیده‌اند.
اکبری فرد خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه امروز همه‌چیز به شکل جزیره‌ای در آمده است، ولی با این وجود انجمن نخبگان تا حدامکان خود را از این معضل دور نگاه داشته و در نمایشگاه روز ۲۸ لغایت ۳۰ نیز سعی شده از تکرارکاری و موازنه‌کاری جلوگیری شود.
وی بیان کرد: هرچند گردهمایی همه مجموعه‌ها در کنار یکدیگر امری غیرممکن است، ولی انجمن نخبگان تمام تلاش خود را در راه به کارگرفته تا شرکت‌های شهرصنعتی، شرکت فن‌بازار و دانشگاه‌ها در کنار یکدیگر قدم بردارند.
این مسئول در خاتمه متذکر شد: امروز عدم توجه به وظایف و یا عدم انجام وظایف به نحو درست از عمده موانع عدم توسعه در کشور می‌باشد لذا باید مسئولین پست و جایگاه فعلیشان را تنها از آن خود ندانسته و در صورتی که خدمترسانی و عملکرد مطلوبی را در پست خود ندارند می‌بایست آن را رها کنند.
۱۰۰۵/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها