معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان:
در حال حاضر 27 مرکز بازتوانی و بهبود معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۳۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی با ورود جدی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی در کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی دارد است افزود: در حال حاضر 27 مرکز بازتوانی و بهبود معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند

گل نساآقامحمدی گفت:بازتوانی و حمایت از معتادین مجموعه اقداماتی هستند که کمک می کند فرد بهبود یافته به زندگی مستقل خودبرگردد.

وی کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش حق انتخاب به افراد مبتلا به اختلال مصرف، دستیابی به خدمات قانونی  و استفاده از توانایی گروه‌های همتا را از مهم‌ترین اهداف کلی مراکز بازتوانی و بهبودی معتادین برشمرد و اظهار نمود: مراکز بازتوانی و بهبود اقامتی میان مدت مصرف کنندگان مواد، مراکزی هستند که توسط تشکل ها و سازمانهای غیر دولتی و در راستای اهداف سلامت و خدمات اجتماعی فعالیت می نمایند.

ویارائه خدمات روانشناسی،مشاوره فردی یا گروهی،خانواده درمانی ،گروه درمانی و رفتاردرمانی را از خدمات مراکز درمان معتادین بر شمرد و خاطر نشان کرد: برای معتادینی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می نمایند تلاش می شودبا حل مشکلات فردی و رفع موانع روحی ترک اعتیاد در آنها شرایط بهبود و حفظ پاکی را ایجاد نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در این مراکز تصریح نمود:ارائه خدمات مشاوره،خدمات پزشکی، و سم زدایی، از فعالیت های مراکز درمان سرپایی .اقامتی و کاهش آسیب است.

 اقامحمدی با بیان اینکه سال گذشته برای 43 نفر از معتادین بهبود یافته تسهیلات اعطایی بالغ بر 6 میلیارد و 65 میلیون ریال  اختصاص یافت یادآور شد:ایجاد بستر اشتغال زایی و آموزش های فنی و حرفه ای به بهبود یافتگان در جهت آماده سازی شغلی از دیگر خدمات این مراکز است.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی از خطر اعتیاد در امان نیست و محیط های کاری شهری و روستایی نیز بعنوان یک اجتماع کوچک در معرض ابتلا به این بلای خانماسوز هستند ادامه داد:  بهزیستی همه ساله  برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد را اجرا می کند.

وی گفت: بهزیستی استان زنجان در سال 1394 دو کارگاه حمایتی تولیدی بنام موسسه طلوع رهایی زنگان و موسسه ندای آسمانی زنگان رادر جهت حمایت از بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال جهت اشتغال زایی 100 نفر ایجاد نمود.

وی گفت: 27 مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد 13 مرکز اقامتی ، 13 مرکز سرپایی و1 مرکز کاهش گذری آسیب در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است.

ارسال نظرات