استاد دانشگاه: درراستای حمایت ازکالای ایرانی، باید سیاست‌های ارزی و سیاست‌های تعرفه‌ای و تجاری و ارتباط سازمانی بابنگاه‌های اقتصادی دنیا به نفع اشتغال وتولیدگران تقویت شود.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۰۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان، رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر با اشاره به نامگذاری شعارسال ۹۷ گفت: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بنام حمایت از کالای ایرانی در راستای اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی است و چنانچه ملت و دولت با عزم راسخ تشریک مساعی کنند یقننا در آینده نزدیک شاهد ثمرات این همدلی و همکاری درکشور خواهیم شد.
رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر با اشاره به جایگاه دانشگاه در پیشبرد اهداف متعالی جامعه، افزود: با بهره‌گیری از پیشتازان جامعه نظیر نخبگان، اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌توان ترویج گفتمان و فرهنگ استفاده از خرید کالای وطن را احیا کرد.
ابراهیمیان با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی هر جامعه‌ای بستگی به میزان بهره‌وری از علم و دانش در آن کشور دارد، تصریح کرد؛ بخش صنعت کشور باید به سرعت شرکت‌های دانش بنیان، و پارکها و مراکز فناوری علمی و مراکز علمی و دانشگاه‌ها را باور کند و دراین صورت شرکت‌ها می‌توانند کالاهایی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.
رئیس دانشگاه ازاد قائمشهر با بیان اینکه با بسیج همگانی و تعامل بخش خصوصی ودولتی می توان شاهد آمارکاهش نرخ بیکاری در جامعه باشیم افزود؛ اگر دولت و ملت هم راستا بطور جهادی کارکنند یقنینا اقتصاد کشور به پویا خواهد رسید.
رئیس دانشگاه ازاد قائمشهر از فرهنگسازان کشور گلایه کرد وافزود؛ اهالی فرهنگ وهنر وافرادهای پیشرو جامعه وارد عرصه شوند و خریدکالای وطن راتبدیل به فرهنگ کنند.
حجت‌السلام والمسلمین ابراهیمیان خاطرنشان کرد؛ در کشور ما کالاهای خارجی آنچنان تبلیغ می‌شود و این تبلیعات آهنگین در خانه و باور و اذهان مردم نفوذ کرده است وبه باور مبدل شده است درحالیکه این باور غلط که کالای خارجی الویت دارد مفهوم دیگر آن این است که کارخانه‌های تولیدی بیشتر در کشور ما تعطیل می‌شوند و خانواده ها درسنگلاخ بیکاری گرفتار می شوند.
رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر همچنین نقش دولت را بسیار حائز اهمییت دانست وافزود، دولت باید از ورود کالا های غیر ضروری ولوکس به کشور جلوگیری کند و برای حمایت از صادرات وکالاهای ساخت داخل کشورسیاست‌های تشویقی مضاعفی اعمال کند و نیز تسهیلات بانکی کم بهره بدون بوروکراسی پیچیده بانکی واداری به تولیدگران ارایه نماید. حجت‌السلام والمسلمین ابراهیمیان با تاکید بر اینکه تحقق حمایت از کالای ساخت داخل نیازمند مبارزه جدی باقاچاق کالاست افزود: پدیده پلید قاچاق باید درسریعترین زمان ممکن حل شود و تا پدیده قاچاق حل نگردد تولید داخلی همچنان برپاشنه آشیل خواهدچرخید.
رئیس دانشگاه قائمشهر به تولیدگران یاداورشد : تولیدگران باید تولیدات ساخت داخل را کیفی‌سازی کنند و کالاهای صادرات محور تولیدکنند تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود و بر مردم هیچ اجحافی صورت نگیرد واز سویی دیگر از طرف دولت، نظارت‌ها باید بگونه‌ای باشد که کالاهای داخلی گرانتر از کالاهای خارجی به بازار داخلی عرضه نگردد.
این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد؛ درراستای حمایت ازکالای ایرانی، باید سیاست‌های ارزی و سیاست‌های تعرفه‌ای و تجاری و ارتباط سازمانی بابنگاه‌های اقتصادی دنیا به نفع اشتغال وتولیدگران تقویت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها