خبرهای داغ:
محمدرضایی
آیت الله نمازی در دیدار مسئولان بسیج طلاب:
نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه روحانی بسیجی باید در معرفت، عبادت، جهاد و انقلابی بودن الگو باشد، تصریح کرد: روحانیت متعهد و دلسوز در خط مقدم جبهه فرهنگی دشمن قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۰۰
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛به نقل از حوزه ، آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با مدیران حوزه علمیه و فرماندهان حوزه مقاومت بسیج طلاب و  روحانیون حضرت بقیه الله الاعظم(عج) کاشان، بسیج طلاب را مهم و قابل توجه دانست و  گفت: با توجه به اینکه براساس بعضی از آیات قرآن، وجود بسیج در جامعه توحیدی  ضرورت دارد، لذا همانطور که اهل مدینه مجاز نبودند از پیامبر اکرم (ص) عقب بیفتند، هر زمانی هم که امام امت و رهبری، فرمان بسیج دادند همه باید راه بیفتند و از رهبری عقب نباشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه روحانی بسیجی باید در معرفت، عبادت، جهاد و انقلابی بودن الگو باشد، تصریح کرد: روحانیت متعهد و دلسوز در خط مقدم جبهه فرهنگی دشمن قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه در بعضی از حوزه های علمیه در حوزه معرفت شناسی، مبداء شناسی و امام شناسی، کمبودهایی وجود دارد، افزود: دروس معرفت شناسی در حوزه های علمیه نباید در حاشیه قرار گیرد، بلکه باید در متن دروس باشد.

وی، با بیان اینکه مسئولین بسیج روحانیت باید با شناسایی کمبوده های معرفت شناسی نسبت به رفع آن اقدام کنند، گفت: با توجه به اینکه درس معرفت شناسی پایه، اساس شخصیت یک طلبه بسیجی در تعلیم و تربیت است تا خدا را خوب بشناسد و عاشق خدا باشد، باید مورد توجه جدی حوزه های علمیه  قرارگیرد .

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه بسیج روحانیون باید برای طلابی که در آینده می خواهند در حلقه های صالحین فعالیت کنند، کلاس های آموزشی معرفت شناسی بگذارند، اظهار کرد: طلبه بسیجی که قرار باشد میزان معرفتش به مبدا اعلا برسد باید تمام ذرات وجودش از معرفت الله غنی شده باشد.

آیت الله نمازی، با بیان اینکه بسیج طلاب باید در مبدا و  معاد تقویت شود، افزود: طلبه باید طوری تربیت شود که هیچ گاه لحظه مرگ، قبض روح و قبر، سوال نکیر و منکر و ... را فراموش نکند و همیشه به یاد خدا باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اخلاق حسنه را از دیگر ویژگی های یک طلبه بسیجی دانست و گفت: همان طور که فلسفه بعثت پیامبراکرم(ص) تطهیر اخلاق است، یک طلبه بسیجی نیز باید مسلح به اخلاق حسنه و نیکو شود و رذایل اخلاقی را بشناسد .

وی، خوش خط بودن یک طلبه را ضروری دانست و با بیان اینکه برای طلبه ها باید کلاس های آموزش خط نویسی برگزار شود، اظهار کرد: یک طلبه ضمن اینکه خط فکری و سیاسی اش باید درست و سالم باشد، خط فیزیکی اش نیز باید همانند خط امام خمینی، مقام معظم رهبری، بزرگان و علمای دین زیبا و روان باشد.

امام جمعه کاشان، در پایان ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت بسیج طلاب و اساتید حوزه علمیه کاشان، تاکید کرد:  طلاب حوزه های علمیه  باید از جهت مادی  و معنوی سامان دهی پیدا کنند.

هم افزایی و وحدت نیروهای انقلابی

حجت الاسلام احمدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان کاشان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، گفت: خوشبختانه هرچه جلو ترمی رویم احساس هم افزایی و وحدت نیروهای انقلابی و ارزشی در شهرستان بیشتر احساس  می شود.

وی، با بیان اینکه همان طور که علمای شیعه تاکنون پرچمدار اسلام و قرآن بوده اند، در مقطع کنونی نیز روحانیون  و طلاب حوزه های علمیه باید جلودار باشند، افزود: نقش ائمه جمعه، جماعات  و مبلغین دینی در تبیین فرهنگ اهل (ع) و  اسلام ناب محمدی بسیار تاثیرگذار است.

تربیت مربیان رده های بسیج

حجت الاسلام پایواره، فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون حضرت بقیه الله الاعظم(عج) کاشان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بسیج طلاب خدمات ارزنده ای داشته، گفت: دفاع از اسلام ، کشور و پاسداری از شعارهای انقلاب و نظام در دستور کار و برنامه بسیج طلاب قرار دارد.

وی، تربیت مربیان، اساتید و مبلغان عقیدتی، فکری، فرهنگی، سیاسی و علمی رده های بسیج مستضعفین را بخشی از فعالیت های بسیج طلاب برشمرد و افزود: در سال گذشته بیش از 200 نفر از طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان در دوره های آموزشی رزمی و تیراندازی شرکت کردند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیون حضرت بقیه الله الاعظم(عج) کاشان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های بصیرتی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و اعزام طلبه های خواهر و برادر به منظور پاسخ گویی به شبهات، تبیین فرهنگ اهل بیت (ع) و سیره شهداء در کاروان های راهیان نور و اعزام مبلغین روحانی به مناطق روستایی و شهری از دیگر برنامه های بسیج طلاب کاشان در سال گذشته بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها