کمیته امداد استان کردستان برای سه هزار و ۷۵۰ مددجوی تحت حمایت در سال ۹۶ از طریق پرداخت تسهیلات شغل ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۹۹
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان مهم‌ترین فعالیت این نهاد است که باهدف توانمند کردن خانوار‌های تحت حمایت صورت می‌گیرد، افزود: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۶ به مددجویان کردستانی پرداخت شد.

وی ضمن بیان اینکه این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل و همچنین صندوق امداد ولایت پرداخت‌شده است، افزود: با پرداخت این مبلغ تسهیلات برای سه هزار و ۷۵۰ نفر از مددجویان شغل ایجادشده است.

جهان‌بین با اشاره به اینکه ۶۷ درصد از دریافت‌کنندگان تسهیلات، مددجویان مرد و ۳۳ درصد هم زن بودند که هفت درصد از این زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: همچنین ۴۸ درصد از این افراد مددجویان روستایی و ۵۲ درصد هم مددجویان شهری بودند.

وی افزود: ۴۵ درصد از طرح‌های اشتغال ایجادشده در قالب مشاغل خدماتی، ۳۶ درصد دام‌پروری، هشت درصد حمل‌ونقل، ۹ درصد کشاورزی و دو درصد هم جزو فرش و صنایع‌دستی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه همچنین ۸۴ دستگاه خودرو زامیاد تمام قسط و با تخفیف هفت‌درصدی در سال گذشته تحویل مددجویان داده شد، گفت: باهدف ایجاد اشتغال هشت هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق این نهاد آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی داده‌شده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین بخش فعالیت حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بعد از پرداخت تسهیلات که باهدف پایداری شغلی انجام می‌شود نظارت بر طرح‌های اشتغال ایجادشده است که در این جهت ۴۵ هزار بازدید از ۱۲ هزار طرح ایجادشده در سال ۹۶ صورت گرفته است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات