درسال گذشته هزارو 164 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان ارائه‌شده است که می‌توان به تهیه و تنظیم 123 مورد دادخواست و شکوائیه ، 119 مورد تنظیم لایحه دفاعیه و 87 مورد شرکت در جلسات دادرسی اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۹۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، بابیان اینکه بسياري از مددجويان بدليل عدم آگاهي از حقوق قانوني خود و سردرگمي در پيچ و خم هاي اداري به محض روبرو شدن با مشكلات حقوقي و قضايي قادر به احقاق حق و حقوق خود نیستنند ،گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مددجویان تحت حمایت ، كارشناسان حقوقي اين نهاد بعنوان يك مدافع مسلم حقوق محرومين، علاوه بر اينكه در راستاي وظايف خود در انجام امورحقوقي دسـتگاه متبوع اهتمام كامـل دارنـد به جهت حـمايت از مـددجويان تحت حمايت کمیته امداد استان زنجان، ضمن راهنمايي و مشاوره، پيگير مسائل حقوقي و قضايي خانواده‎ها بوده ‌و برای  احقاق حقوق آنان تلاش مي‎نمايند.

هدایت صفری از ارائه دوهزار و 222مورد خدمات حقوقی در قالب مددکاری حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال 96  خبر داد وگفت: درسال گذشته  هزارو 164 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان ارائه‌شده است که می‌توان به تهیه و تنظیم 123 مورد دادخواست و شکوائیه ، 119 مورد تنظیم لایحه دفاعیه و 87 مورد شرکت در جلسات دادرسی اشاره کرد.

وی  به فعالیت‌های دیگر این حوزه  ازجمله، بررسی استعلام‌ها و اظهارنظر و تأیید قراردادهای مربوط به ارائه خدمات و کنترل موسسه‌ها، شرکت‌ها ازنظر حقوقی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 216،  مورد استعلام و 139 موردقرارداد، بررسی و تنظیم‌شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان وی به ایجاد میز خدمت در سطح ادارات شهرستانها اشاره و تصریح کرد: به منظور  کاهش هزینه ها ودسترسی آسان مددجویان تحت حمایت به خدمات حقوقی دربیشتر  ادارات شهرستانها خدماتی باعنوان میز خدمت ارائه می گردد که وکلای نیکوکارطبق برنامه های زمانبندی شده  باحضور درادارات ومشاوره حقوقی رایگان به حل مشکلات مددجویان تحت حمایت می پردازند.

 صفری به افزایش آموزشهای  کاربردی با استفاده از  ظرفیت وکلا واساتید  اشاره کردوگفت :در سال جاری  از ظرفیت وکلای نیکوکار در جهت معاضدت قضایی  مددجویان تحت حمایت  به شکل مناسبی استفاده شود.

مدیر کل کمیته امداد با اشاره به طرح غربالگری پرونده های مددجویان گفت:غربالگری حقوقی به منظور شناخت  آسیب ها ومشکلات حقوقی مددجویان با هدف ارائه  مددکاری تخصصی  از اولویت های  مهم این نهاد  در بخش حقوقی است .  

 

ارسال نظرات