دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

جنگ افروزی آمریکا نتیجه خود بزرگ بینی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها تصور می‌کنند که تنها خودشان بشر هستند، گفت: اینکه غربی‌ها هر روز در گوشه‌ای جنگ افروزی می‌کنند نتیجه خود بزرگ بینی است.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۰۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مراسم افتتاح مسجد و موسسه خیریه پیامبراعظم(ص) شهرستان اراک ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص) گفت: نام بردن از 27 رجب به عنوان آغاز بعثت پیامبری حضرت محمد(ص) درست نیست چراکه ایشان از آغاز تولد پیامبر بودند.

وی افزود: آنچه در 27 رجب آغاز شده رسالت پیامبری است؛ یعنی اینکه از سوی پروردگار جهان برای هدایت جهان بشریت فرستاده شدند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ضرورت شناخت پرودگار تصریح کرد: سکولاریسم تلاش می‌کند تا خدا را اینگونه معرفی کند که خدا جهان آفرینش را آفرید و آن را به حال خود رها کرده است؛ این همان تصوری است که یهودیان در ذهن جامعه یهود القا کردند و بعد از آن در جامعه مسیح و بعد به متمدن اروپایی سرایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها تصور می‌کنند که تنها خودشان بشر هستند، گفت: اینکه هر روز در گوشه‌ای جنگ افروزی می‌کنند نتیجه خود بزرگ بینی است.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها تصور می‌کنند که تنها خودشان بشر هستند، گفت: اینکه هر روز در گوشه‌ای جنگ افروزی می‌کنند به همین دلیل بوده و معتقدند هیچ بشر دیگری غیر از خودشان در جهان وجود ندارد.

وی افزود: حرف انقلاب اسلامی، امام راحل، دین اسلام، ائمه خدا و رسول خدا و در یک کلام دعوای ما با ضد بشرها این است که فرمان در جامعه بشری باید در دست خدا باشد و کسی دیگر حق فرمانروایی ندارد چراکه انسان‌ها با هم برابرند و هیچ کس به دیگری برتری ندارد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه حضرت محمد(ص) فرستاده و رسول خدا است، گفت: اگر بایستی فرمان و رهنمودهای رسول اکرم(ص) را اطاعت کنیم به خاطر این است که ایشان فرستاده فرمانروای مطلق جهان هستند.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه بعد از ولایت حضرت رسول اکرم(ص) امامان معصوم(ع) برای هدایت جامعه بشری فرستاده شدند، گفت: ما مسلمانان معتقدیم همانگونه که دین اسلام گفته است در دوران غیبت کبری فرمانروایی خدا تعطیل نیست؛ امام زمان (عج) خود غایب هستند ولی امامت ایشان غایب نیست و فرمانروایی حضرت نمی‌تواند تعطیل شود.

وی با تاکید بر اینکه پروردگار عالم فرمانروا و مالک مطلق جهان است، افزود: نماز جمعه‌ها تمرین فرمانبری فرمانروای کل جهان است و پیامبر اسلام(ص) فرستاده شد تا به بشریت درس فرمانبرداری دهد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که فرمانروا دارد و اگر بر خلاف فرمان وی و در مسیری دیگر حرکت کنیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر پیروی از مکتب پیامبر اسلام(ص) گفت: زندگی پیامبر اسلام(ص) سبک خاص خود را دارد که آن مبتنی بر فرمانبری خدا است و اگر کسی با این سبک زندگی زندگی کند همیشه با ذهن بیدار و چشم یقین زندگی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمدن اسلامی مبتنی بر فکر، شعور، نگاه جهان بینی، معرفت کامل و زندگی بیداری است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فکر و ذاکرانه است در حالیکه سبک زندگی اروپایی غیر الهی و مبتنی بر هوای نفسانی و غفلت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات