خبرهای داغ:
پنج عنوان جدید از مجموعه «جهان تازه شعر» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شدند.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۰۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشر چشمه به تازگی ۴ عنوان جدید از کتاب‌های شعر فارسی مجموعه «جهان تازه شعر» را منتشر و راهی بازار نشر کرده است. این کتاب‌ها عناوین ۱۰۶ تا ۱۰۹ جهان تازه شعر هستند که این ناشر چاپ می کند.

عنوان صد و ششم «به میچکا که روز و شب‌ها پشت پنجره ام بود» سروده سعدی گل بیانی است. این کتاب ۳۳ قطعه شعر سپید را در بر می‌گیرد.

تک گویی، میل، خیانت، فراق، پس دلم را باختم و آواره شدم، زیباترین ماه جهان هم به کار مردم فقیر نمی آید، در ساعت سگی که پارس می‌کرد، روزی روزگاری در آلانیا، برای مادرهای پیر شمال، عزلت، روغن کاریِ خاطرات، آلبوم‌ها شاهدانی سوزناک اند، در ستایش باطل باغ، ضیافت شب عید، وصف خاکستردان شمالی و... عنوان برخی از شعرهای این کتاب هستند.

این کتاب با ۱۰۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب بعدی، «رویاها برگشته‌اند!؟» سروده آرش نصرت اللهی است. بیشتر اشعار این کتاب طبق گفته شاعر، زمانی سروده شده‌اند که فرزند وی متولد شده است. نصرت اللهی معتقد است گاهی حواس مان به رویاهایمان نیست، حالا یا کار مهم تری داریم یا دور و برمان آن قدر سخت می‌شود یا هر دو. این گونه می‌شود که رویاها می‌روند، نمی‌مانند، بعد هم برگشتن‌شان سخت می‌شود یا جایی، زمانی بر می‌گردند که آن قدرها به درد نمی‌خورد.

این کتاب هم تعدادی از اشعار سپید را شامل می شود که عناوین برخی از آن‌ها عبارت است از: نیستی تو، دلداده، کجایی؟، بگومگو، سه گانه اسب درون، بالای دمای ذوب، مهاجر، گلسنگ، آزادی خواه، عکاسی در زادگاه، آتش بس، اعزام، سختی، خودمان ایم، درختان، چهارراه، رویین تن، آگاهی و...

این مجموعه با ۱۲۵ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«مخالف‌خوانی» سروده جواد زهتاب، عنوان صد و هشتم مجموعه جهان تازه شعر است. این کتاب ۳۷ غزل را از این شاعر در بر می گیرد.

خسته از جنگ‌های پی در پی، دلم از دست روزگار پر است، عاشقی گر نمی آید از من، بغض ابر بهار می شکند، تا که بوی گل می آید باد شاعر می شود، چشمه جوشید و جویبار نشد، بوسه بزن مهر کن لب و دهنم را، رد شدی سایه وار از پیشم، چراغ لاله اگر داغ دار می سوزد، پیشه کردم عاشقی را و به دل پرداختم و ... عناوین برخی از اشعار این کتاب هستند.

این کتاب با ۸۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

صد و نهمین کتاب جهان تازه شعر، «نامی نمی‌توان گذاشت» سروده آریا صدیقی است. این کتاب ۳۵ قطعه شعر سپید کوتاه و بلند را شامل می‌شود.

آن قدر باز نشدند...، کمی به عقب برگرد...، زیر پل گیشا، نه هوا رد می شود نه صدا...، چهارزانو، جنازه آغوشی را، خانه‌های افقی، همه شیرها چکه می‌کنند، شاعر نبود او، تو قسمت آخر منی، یک پل می تواند، تو قلب دوم منی و ... عنوان برخی از اشعار این کتاب هستند.

این کتاب هم با ۱۰۱ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان به چاپ رسیده است.

آخرین کتاب تازه چاپ این مجموعه هم «دارم می گذارم به زندگی ام ادامه دهم» نام دارد که سروده محسن مرادی است. این کتاب اولین مجموعه مکتوبی است که از مرادی چاپ می شود.

اشعار این کتاب در یک بازه ۱۵ ساله سروده شده اند و ۳۷ قطعه شعر کوتاه و بلند سپید را شامل می شوند. بیشتر این شعرها با جریان سیال ذهن با رگه‌های پست مدرنیستی هستند.

این کتاب هم با ۸۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها