خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسيج سازندگی گفت: در سراسر کشور بیش از هشت هزار و ٩۰۰ گروه جهادی فعالیت می‌کنند که بیش از ٢۵۰هزار نفر در این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۰۶۵۶۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

سردار نعمان غلامی با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های جهادی و لزوم توسعه این روحیه در جامعه، اظهار کرد: روحیه جهادی برای ملت و نظام یک ثروت است و برای حل مشکلات کشور یک امر ضروری و حیاتی به شمار می‌رود.

وی افزود: آنچه که در عرصه‌های مختلف کشور مانند دفاع مقدس، مسائل امنیت کشور در سطح منطقه و پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف علمی در سطح دنیا داشته‌ایم، برگرفته از روحیه جهادی است و در هر جایی که این روحیه بوده ما به وضعیت مناسبی رسیده‌ایم.

رئیس بسیج سازندگی گفت: در سراسر کشور بیش از هشت هزار و ٩۰۰ گروه جهادی فعالیت می‌کنند که بیش از ٢۵۰هزار نفر در این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند.

وی به فعالیت‌های انجام شده توسط گروه‌های جهادی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز بیش از یک هزار و ٣۴٧ گروه جهادی به نقاط مختلف کشور مخصوصاً مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه و باقی نقاط محروم کشور حضور پیدا کردند و ایفای نقش کردند.

غلامی افزود: برای سال جاری توسعه گروه‌های جهادی در سراسر کشور در دستور کار مجموعه بسیج است.  همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا داریم سال آینده تعداد گروه‌های جهادی را به ١۰ هزار گروه برسانیم.

وی به نوآوری‌های گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: نگاه توسعه گروه‌های جهادی این است که گروه‌ها با تمرکز بر روی یک منطقه، خواسته‌ها و نیازهای مردم منطقه را به مسئولان رسانده و از خیران دعوت کنند. همچنین باید کارهای انجام شده را بازتاب رسانه‌ای بدهند.

رئیس بسیج سازندگی عنوان کرد: گروه‌های جهادی از مقطعی و مختص بودن به ایام نوروز و تابستان خارج شده و به صورت مداوم و در تمامی کل سال به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

وی به فعالیت‌های تخصصی گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گروه‌های جهادی در اشتغال، اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مسائل علمی و دانش بنیاد و همچنین در حوزه بیابان‌زدایی وآبخیزداری، آفات طبیعی، مسائل فرهنگی و اجتماعی و در حوزه حقوق، پزشکی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها به تناسب در هر حوزه‌ای فعالیت می‌کنند.

غلامی در پایان عنوان کرد: حمایت دولت از گروه‌های جهادی رضایت بخش نیست. گلایه‌ای که از دولت وجود دارد این است که لازم است با همکاری دولت، یک ستاد پشتیبانی از گروه های جهادی تشکیل شود و دولت به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کند و از آن‌ها بخواهد که در فصل‌های مختلف، گروه‌های جهادی را حمایت کنند اما تا کنون این جلسه را تشکیل نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها