خبرهای داغ:
بسیج دانشجویی ملایر پیرامون برخی انتصابات مدیریتی جدید شهرستان ملایر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۰۶۵۴۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

بیانیه بسیج دانشجویی ملایر پیرامون برخی انتصابات مدیریتی جدید شهرستان ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، بسیج دانشجویی ملایر پیرامون برخی انتصابات مدیریتی جدید شهرستان ملایر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

چندی است در عزل و نصب‌های قابل تأمل برخی ادارات شهرستان، انحصارطلبی افراد و منفعت‌گرایی جریان حزبی خاص، شهرستان ملایر را قربانی سیاسی‌کاری‌های خود می‌کند. در راستای منافع حزبی و شخصی این جریان سیاست‌زده و انحصارطلب گویی قرار است یک منصب مدیریتی دیگر شهرستان با لابی‌های قابل تأمل هدف بعدی باشد.

با عنایت به ابلاغیه افزایش تعداد معاونت‌های فرمانداری ویژه شهرستان ملایر به سه معاونت سیاسی انتظامی، برنامه‌ریزی و عمرانی همچنین بازنشسته شدن معاون عمرانی سابق وابسته به یک جریان سیاسی در ملایر، شورای تشکل سیاسی منفعت‌گرایان به دنبال انتصاب افراد مورد تایید خود در معاونت عمرانی می‌باشد.

شورای هماهنگی تجدیدنظرطلبان ملایر این روزها بسیج شده و مانع انتصاب مدیران کارآمد و فراجناحی حتی معتدل به‌عنوان معاونت عمرانی فرماندار ویژه ملایر شوند.

هنگامی که  ورشکستگان سیاسی یک جریان حزبی خاص از موضوع انتخاب معاون عمرانی باخبر می‌شوند و پی می‌برند افرادی به غیر از افراد مورد تایید آنها گزینه معاونت عمرانی می‌باشند به تکاپو افتاده که با لابی‌گری و پیگیری‌های مداوم انتصاب احتمالی فرد مذکور را زیر سوال برده و با معرفی دو نفر متعهد به جریان سیاسی خود که دارای گرایشات بسیار تندرو می‌باشند، در صدد انحصارطلبی دوباره در شهرستان هستند.

دو نفر معرفی شده توسط جریان حزبی خاص تاکنون سابقه مدیریتی درخشان و درخور توجهی نداشته‌اند فلذا به دلیل عدم وجود سابقه مدیریتی شایسته، اعتمادی به آنها وجود ندارد و انتظار می‌رود به سبب حمایت لابی‌های تجدیدنظرطلبان علی‌رغم وجود دولت اعتدال تامین‌کننده اهداف سیاسی و حزبی خود و اطرافیان شوند که در این صورت دغدغه‌های عمرانی شهرستان مجدداً قربانی سیاسی‌کاری‌های دوباره منفعت‌گرایان همچون شورا و شهرداری تهران، قرار خواهد گرفت و منافع اسفناک حزبی جایگزین منافع شهرستان ۱۱۰۰ شهید خواهد شد.

گویی بعضی مسئولین فراموش کرده‌اند که دولت، دولت اعتدال است نه اصلاحات! متاسفانه در سطح استان تندروترین انحصارطلبان منفعت‌گرا و بی‌اعتماد حتی به دولت اعتدال در ملایر هستند و ذهن بعضی مسئولین محترم شهرستان را نیز به این سمت سوق داده‌اند که دولت به تمامی معنا اصلاحات است و از یاد برده‌اند که آرمان‌های اصلاح‌طلبی در دهه گذشته جای خود را با منفعت‌گرایی و کدخدادوستی عوض کرده، دیگر حرفی برای گفتن ندارد و امروزه گفتمان غالب گفتمان انقلاب است.

شنیده‌هایی ضد و نقیض در مورد ورود یکی از نمایندگان در این موضوع به گوش می‌رسد که علی‌رغم نداشتن مسئولیت در این زمینه به منظور انتصاب فردی همسو با جریان خود به ایفای نقش پرداخته است.

به‌راستی نقش ایشان در این انتصاب چیست و علی‌رغم نظر متفاوت مقام مسئول (در مورد فرد اصلح)، آیا نظر نماینده به کرسی خواهد نشست؟ آیا مقام مسئول بدون تأثیر از دست‌های پشت پرده جریان خاص همچنین هیچ واهمه‌ای از افراد، با دلسوزی برای مردم و شهرستان به وظیفه قانونی خود عمل و فرد اصلح را انتخاب می‌کند؟ به‌راستی وقت آن نرسیده که آقایان گزارشی از عملکرد عمرانی به مردم فهیم ملایرارائه دهند؟ آیا ارائه یک گزارش بعد از ۵ سال حق مردم نیست؟ متاسفانه انتصابات افراد غیربومی در مناصب مدیریتی شهرستان ملایر بیداد می‌کند. شهر باسوادی که هم انسان‌های خردمند و خردورز بسیاری دارد و هم از لحاظ پرورش مدیرانی مجرب جایگاهی قابل توجه در کشور و استان دارد.

جای سوال است که چه منافعی برای افراد و جریان‌های خاص سیاسی شهرستان ملایر در انتصابات بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری توأم با بومی‌گرایی و تعهد نهفته و بر همگان مستور است؟

متاسفانه منفعت‌جویان سیاست‌زده کماکان درصدد پیاده‌سازی سیاست‌های حزبی خود در شهرستان ملایر می‌باشند و برای انتصابات مهم به دنبال معرفی گزینه خود و سوءاستفاده از شرایط می‌باشند؛ ای کاش سیاست‌های حزبی آنان در راستای پیشرفت و رفع مشکلات شهرستان بود نه برافروختن آتش عداوت! باند بازی‌هاي سياسي در ملاير فضای سیاسی و اداری شهرستان را تحت الشعاع قرار داده و کیفیت کار بعضی ادارات مهم را به نحو قابل توجهی کاهش داده است.

دانش‌گرايي و شايسته‌سالاري مبتني بر اخلاق اسلامي در نصب و ارتقاي مديران از سیاست‌های ابلاغی نظام اداری مورد تاکید امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است که در صورت اجرا موفقیت‌های چشمگیری برای کشور به بار خواهد نشست!

در پایان متذکر می‌شویم آیا وقت آن نرسیده که مسئولین شهرستان بدون سیاسی‌کاری و در نظر گرفتن منافع حزبی به دنبال انتصاب مدیران کارآمد در شهرستان باشند تا بتوانند در فضای ناکارآمدی برخی مدیران کشور به جای پرداختن به مسائل حزبی و جناحی با پیگیری دلسوزانه  مشکلات جوانان، اشتغال و رونق بازار را تا حدودی تعدیل نمایند؟

والسلام

بسیج دانشجویی شهرستان ملایر

انتهای پیام/

ارسال نظرات