امام جمعه نهاوند با اشاره به حمایت از شبکه‌های داخلی در مقابل شبکه‌های خارجی گفت: شبکه‌های خارجی هیچ گونه کنترل و نظارتی بر روی برنامه‌های خود ندارند و یکی از موارد حمایت از کالای ایرانی استفاده از برنامه‌های شبکه‌های داخلی به جای اینگونه برنامه‌های خارجی است.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۲۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

ضرورت حمایت از شبکه‌های داخلی در برابر شبکه‌های خارجیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان نهاوند ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن مبعث پیامبر گرامی اسلام با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص بعثت، هدف بعثت را تربیت انسان دانست و بیان داشت: خداوند متعال پیامبران را فرستاد تا به‌وسیله آنها، انسان‌ها خدا، دنیا و آخرت را بشناسند و عدالت اجتماعی در جامعه حاکم شود.

وی در ادامه با اشاره به تحقق شعار سال و اینکه همه باید به آن پایبند باشند و زمینه عملی شدن آن را در کشور فراهم کنند، گفت: حمایت از کالای ایرانی برکات زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به رونق تولیدات داخلی، تحقق اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی اشاره کرد.

امام جمعه نهاوند افزود: اگر اقتصاد مقاومتی محقق شود نیاز کشور به خارج قطع خواهد شد و همچنین اگر استقلال اقتصادی صورت بپذیرد کشور روی پای خود قرار می گیرد و وابستگی آن به کشورهای بیگانه از بین می‌رود که استقلال یکی از شعارهای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: امروز ما از شبکه خارجی تلگرام ضربه‌های بسیاری خوردیم یک نمونه در زمان اغتشاشات که دشمن عوامل خود را در کشور از این طریق کنترل می‌کرد و جدیداً هم در عرصه اقتصادی تاثیرات منفی بر جامعه داشته است.

مغیثی با اشاره به حمایت از شبکه‌های داخلی در مقابل شبکه‌های خارجی اظهار داشت: شبکه‌های خارجی هیچ گونه کنترل و نظارتی بر روی برنامه‌های خود ندارند و یکی از موارد حمایت از کالای ایرانی استفاده از برنامه‌های شبکه‌های داخلی به جای اینگونه برنامه‌های خارجی است، چراکه تعرض به حریم خصوصی افراد چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی حرام است.

وی تصریح کرد: مشکلات شبکه‌های پیام‌رسان داخلی باید رفع شده و آنها را بیشتر تقویت کنیم تا مردم وابستگی کمتری به پیام‌رسان‌های خارجی داشته باشند.

امام جمعه نهاوند در پایان با اشاره به مسائل سیاسی روز و جاهلیت مدرن گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل و بعضی کشورهای عربی همانند آل سعود(عربستان) هزینه‌های بسیار سنگینی پرداخت کردند تا چهره اسلام را در دنیا مخدوش کردند و داعش را برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان به وجود آوردند و اسلام هراسی را دنیا شروع کردند.

وی اضافه کرد: این همان جاهلیت مدرنی است که امروز توسط دشمنان اسلام در دنیا ظاهر شده و البته به برکت مبارزه مقاومت و ایران مقتدر، داعش در کشورهای سوریه و عراق نابود شده است، اما آمریکا و هم دستانش به جنایات خود ادامه می‌دهند و مسلمانان را علیه جنایات خود تهدید می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات