امام‌جمعه شهرستان درگز بیان داشت: مادی گرایی، دنیا طلبی و دور شدن از مسیر سعادت اخروی بخشی از نتایج پیشرفت‌های علمی و مادی است؛ این شرایط همان چیزی است که در روایات اسلامی به جاهلیت مدرن تعبیر شده است.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۱۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر درگز برگزار شد ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: بهترین زاد و توشه در این دنیای فانی تقواست.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و فضیلت‌های این ماه عنوان کرد: یک روز روزه داری در این ماه، بهشت را بر انسان واجب کرده و او را مشمول دعای خیر پیامبر (ص) می‌کند؛ همچنین صدقه دادن و استغفار در این ماه از جمله اعمالی است که بسیار به آن توصیه شده است.

امام جمعه درگز تبیین کرد: بنا به فرمایش امیرالمومنین علی (ع) فرد بخیل و شخص مغرور از جمله افرادی هستند که در دنیا و آخرت دچار زیان شده و زاد و توشه‌ای هنگام مرگ با خود به همراه نخواهند داشت.

حجت الاسلام ایروانی روز مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) را شریف‌ترین روز‌ها دانست و گفت: بزرگترین حادثه تاریخ بشریت در روز بعثت اتفاق افتاد و بهترین بنده خدا در این روز به پیامبری مبعوث شد.

وی ابراز کرد: امروزه انسان‌ها علی رغم تلاش و دستیابی به اعماق کهکشانها، به دلیل انحراف از مسیر فطرت الهی، در ورطه جاهلیت مدرن غرق شده اند؛ مستکبرانی همچون آل سعود و آمریکای جنایتکار تمام قدرت و توان خویش را در راه قتل و غارت ملت مظلوم منطقه به کار گرفته اند.

امام جمعه درگز تصریح کرد: مادی گرایی، دنیا طلبی و دور شدن از مسیر سعادت اخروی بخشی از نتایج پیشرفت‌های علمی و مادی است؛ این شرایط همان چیزی است که در روایات اسلامی به جاهلیت مدرن تعبیر شده و غلبه ارزش‌های مادی به دینی، قدرت یافتن ثروتمندان بر ضعیفان و انحراف افکار عمومی برخی از ویژگی‌های آن است.

حجت الاسلام ایروانی اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر کفار و مستکبرین، برخی مسلمانان هم گرفتار جاهلیت مدرن شده اند که از مصادیق آن می‌توان به آباد بودن بنای مساجد و ویران بودن اوضاع هدایت آن‌ها و گرفتار شدن افراد به فتنه‌های آخر الزمان اشاره کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص)، انسان‌ها را از تکبر به تواضع، از بی ایمانی به ایمان و از خود پرستی به خدا پرستی دعوت کرد؛ درک بعثت و پیروی از پیامبر گرامی اسلامی تنها راه سعادت بشریت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها