امام جمعه اردکان با اشاره به خطر بی مسئولیتی در مقابل ترویج منکرات گفت: بی تفاوتی در برابر منکرات،نشانه مرگ جامعه است.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۱۲
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان گفت: در هرجا هستیم و در هر مسئولیتی قرار داریم باید به گونه ای عمل کنیم که زینت اهل بیت باشبم و عملکرد ما مورد رضایت اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام درباره حفظ دین در دوره آخرالزمان گفت: دوره ای خواهد آمد که حفظ دین در آن زمان مثل این است که کسی بخواهد آتش را در کف دستان خود نگه دارد. گاهی شرایطی پیش می آید که جای منکر و معروف عوض می شود و مردم، معروف را منکر می دانند و منکر را معروف. در این شرایط کسی که بخواهد بر اصول دین و اعتقادات و باورهای دینی پایبند باشد هم باید هزینه زیادی بپردازد و هم گاهی اوقات باید خلاف جهت جامعه و خانواده حرکت کند.
امام جمعه اردکان خطاب به اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: کاری که شما انجام می دهید انصافاً کار با ارزشی است و انتظار می رود که هم مردم و هم مسئولین بیشتر حمایت کنند. در این شرایط اگر فقط نگذارید نام این فریضه فراموش شود جای تقدیر و تشکر دارد. عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر شدن هم هزینه دارد و هم تبلیغی برای این فریضه است.
وی گفت: اگر مردم در جامعه ای بی تفاوت باشند و این حس بی تفاوتی و بی مسئولیتی در قبال منکرات در جامعه ترویج پیدا کند کم کم باید فاتحه آن جامعه را از نظر تدیّن بخوانیم. بزرگترین آسیب برای یک جامعه دینی، بی تفاوتی شهروندان و مردم در برابر منکرات است.اگر در جامعه ای عفونت منکرات و گناهان زیاد شود و جامعه در برابر آنها تب نکند و عکس العملی از خود نشان ندهد و بی تفاوت و بی مسئولیت باشد این نشانه مرگ آن جامعه است زیرا طبق حدیثی از پیامبر اسلام کسی که در برابر منکرات نه با زبان، نه با دست و نه با قلب عکس العملی نشان ندهد مانند مرده ای در میان زندگان است.
حجت الاسلام شاکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر مصادیق بسیار زیادی دارد. امروز بعضی از افراد این موضوع را بزرگ جلوه می دهند که امر به معروف و نهی از منکر فقط حجاب نیست بله قبول داریم اما ظهور و بروز بعضی از مسائل خیلی مهم است. در جامعه دینی ظواهر احکام نقش مهمی دارد برعکس تبلیغاتی که می شود. در دین اسلام بر ظواهر دینی تأکید فراوانی شده است. اگر کسی ظاهر خود را به دشمن شبیه کند کم کم در باطن او هم اثر می کند و شبیه دشمنان می شود.حجاب و لباس، پرچم کشور دین انسان است. لباس، نماد درون انسان است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان اظهار داشت: در کشور ما قانون وجود دارد. فتوای مقام معظم رهبری و مراجع این است که ما وظیفه امر به معروف عملی نداریم و نباید برخورد کنیم فقط تذکر لسانی و یادآوری. خداوند هم بیش از این از ما نمی خواهد. مسئولین هم گاهی با خلاءهای قانونی روبرو هستند ما نباید توقع بی جایی از مسئولین داشته باشیم. ما وظیغه داریم که نسل آینده را دریابیم و از آنها غفلت نکنیم.
وی در پایان با تشکر از تلاش های اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهت زنده نگهداشتن این فریضه الهی گفت: ناسزا شنیدن در راه دفاع از دین و ترویج معارف دینی نه تنها ناراحتی ندارد بلکه افتخار دارد و این راه انبیاست. از تلاش در این راه نا امید نشوید.
دادستان شهرستان اردکان نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های خوب صورت گرفته در ایام نوروز و همکاری آمرین به معروف و ناهیان از منکر با مقامات قضایی گفت: فعال بودن ستاد امر به معروف در این شهرستان و پیگیری امور قابل ستایش است.
وی افزود: در بحث جرائم مشهود اقداماتی نظیر تذکر دادن و گرفتن تعهد و در نهایت تشکیل پرونده برای مجرمین در دستور کار قرار دارد.
محمدعلی ابوالحسنی گفت: عمده ترین مشکل در شهرستان اردکان بدحجابی و آلودگی صوتی توسط خودروها و عدم رعایت حرمت ایام شهادت ائمه است که در این زمینه اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام می شود.
در ابتدای این دیدار، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط این ستاد را ارائه کرد و اظهار داشت: در سالی که گذشت فعالیت های فرهنگی و اجرایی خوبی اعم از برگزاری نمایشگاه ماهی مرده نباش، آموزش افراد در ارگان ها، ادارات و برخی از مساجد و گشت های تذکر لسانی توسط اعضای ستاد انجام شده است و در ایام عید نوروز نیز این گشت ها بدون حتی یک مورد درگیری به پایان رسیده است.
وی افزود: افتتاح و شروع به کار قرارگاه شهدای گمنام واقع در پارک شهر، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در برخی از کارخانجات، ادارات، ارگان ها، مساجد، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، آموزش مقدماتی و پیشرفته شیوه های امر به معروف و نهی از منکر برای تمام اقشار مردم، برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی نظیر برپایی نمایشگاه، جشن اعیاد و مسابقات کتابخوانی با همکاری سایر ارگان ها از جمله برنامه های این ستاد در سال جدید است.
حجت الاسلام کوثری گفت: رصد معروفات و منکرات در جامعه و نظارت بر حسن اجرای برنامه های فرهنگی که توسط دستگاه های مختلف برگزار می شود از دیگر برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان در سال جاری است.
در پایان از اعضای فعال ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان با اهداء هدایایی تجلیل شد.
ارسال نظرات