به همت پایگاه مقاومت بسیج چهادره معصوم در میبد:

برگزاری مجلس گرامیداشت شهادت امام موسی کاظم (ع) در میبد

مجلس گرامیداشت شهادت امام موسی کاظم (ع) به همت پایگاه مقاومت بسیج چهادره معصوم از پایگاه های تحت نظارت حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری میبد در شهرک امام جعفر صادق (ع) میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۱۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، این مراسم همراه با روضه خوانی توسط حجه الاسلام توکلی و برنامه قرائت جزءسی ام قران در مسجد االنبی واقع در شهرک امام جعفر صادق (ع) میبد همراه بود .
گفتنی است هر بانویی در این جمع مراد دلش بود که هنگام خواندن سوره قل هوالله ، نوبت خواندن این سوره از میان سوره های جزءسی ام به او برسد ، بنا بر ثوابی که خواندن سوره توحیددارد و اعتقادی که نسبت به خواندن این سوره درهنگام ختم قرآن در جمع وجود دارد.
اعتقادی که با یافتن حاجات همراه بوده و تا بحال در هنگام برگزاری ختم قرآن در بین بانوان پایبندی به خواندن سوره های جزء سی ام قرآن با نوبت دادن به بانوان وجود داشته است.
به این صورت که افراد در هنگام ختم قران در جمع به نوبت سوره های جزء سی ام قرآن را می خوانند وهر کسی که نوبت خواندن سوره توحید به او می رسد ، احساس شادی می کند که در کارش گشایش ایجاد می شود و زندگی او همراه با خیر و برکت می شودو دیگران نیز به خاطر یافتن این سعادت به او تبریک می گویند و از او می خواهند شیرینی بدهد و این فرد نیز در همان مجلس ، می رود و شیرینی می خرد و به یمن گشایشی که در کارش ایجاد خواهد شد ، به بانوان شیرینی می دهد.
گفتنی است برنامه ختم قران مجید هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان نیز همراه با خواندن جزء سی ام قرآن به این شیوه در آخرین روز از این ماه مبارک برگزار می شود و بیشتر ، برگزاری این برنامه در منازل بانوان و همچنین در مساجد و حسینیه ها در سطح استان یزد صورت می گیرد .
ارسال نظرات