امام جمعه اردکانبا اشاره بهاینکه نظام جمهوری اسلامی بر مبنای توحید و احکام شریعت اسلام بنا شده است گفت: کسانی که در این نظام مسئولیت دارند باید اهل تدین، ایثار و خدمت به مردم باشند.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۰۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به بیان اهداف بعثت پیامبران پرداخت و گفت: اجرای عدالت، عدل و داد، تعلیم و تربیت انسان‌ها و مبارزه با امور جاهلی و خرافی از جمله این اهداف است.
وی افزود: هرچه جامعه ما به سوی علم و دانش و تزکیه انسان پیش برود در مسیر بعثت قرار گرفته است و در جامعه‌ای که خرافات وجود داشته باشد نمی‌توان آن جامعه را پیرو پیامبر اسلام دانست.
امام جمعه اردکان ضمن تأکید بر استفاده از فرصت معنوی روز‌های پایانی ماه رجب اظهار داشت: عمر و وقت، بزرگترین سرمایه انسان است و باید از این سرمایه به درستی استفاده کرد تا حسرت آن را نخوریم.
وی در خطبه دوم، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: ارتش، سپاه و نیرو‌های انتظامی امروز نقشی مستقیم و تأثیرگذار در حفظ امنیت کشور دارند و مایه افتخار هستند. یک روز، ارتش درباری و برده طاغوت بود، اما امروز ارتش، سپاه و نیرو‌های مسلح خادم مردم و حافظ امنیت این کشور هستند و انصافاً همگان حتی منتقدین به این نظام و حکومت هم اقرار می‌کنند که کشور ما از نظر امنیت در جایگاه بالا و والایی قرار گرفته است.
حجت الاسلام شاکر در ادامه به دیدار نوروزی مقام معظم رهبری با مسئولان اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار اعلام کردند که همه ما به تعمیر قلب احتیاج داریم. ایشان از مدیران و فضای مدیریتی سال ۶۱ یاد کردند. آنزمانی که صحبت از مال نبود، آن زمانی که بر سر حقوق اینقدر بحث نبود و آن زمانی که اهتمام به خدمت به مردم بسیار زیاد بود. مقام معظم رهبری در جمع مسئولان تأکید کردند که همه بخصوص مسئولان نیاز دارند که آن‌ها را یادآوری کنند تا ارزش خدمت به این مردم و این نظام وانقلاب برجسته بشود نه امور مادی، نه شهرت، نه ریاست، نه پول و نه قدرت، تا بتوانیم بهتر انجام وظیفه کنیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که فرق این نظام با نظام‌های دیگر این است که چارچوب این نظام برمبنای توحید و احکام شریعت اسلام بنا شده است؛ لذا مسئولانی که در این نظام مسئولیت دارند باید اهل تدین، ایثار و خدمت به مردم باشند و این‌ها را برای خود ارزش بدانند. نباید امور دنیوی و مادی برای آن‌ها ارزش بشود. ان شاالله که این فضا و این فکر و تفکر و فرهنگ در میان همه مردم بخصوص مسئولان رواج پیدا کند که ارزش‌ها اینهاست و بقیه امور گرچه سر و صدایی دارد، اما تمام می‌شود و مثل یک خواب و خیال به پایان می‌رسد.
خطیب جمعه اردکان در پایان گفت: یکی دیگر از نکاتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند این است که تعرض به حریم داخلی و خصوصی مردم حرام شرعی است. این را با صراحت بیان کردند. در قانون اساسی بیان شده است و فتاوای مراجع عظام هم این است. مسئولان و قوانین اجازه وارد شدن به حریم خصوصی مردم را نداده و نخواهند داد. دشمنان می‌خواهند مجموعه‌های ارزشی نظام مانند سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) را زیر سؤال ببرند و به گونه‌ای ترویج کنند که این‌ها دارند در حریم خصوصی مردم دخالت می‌کنند در حالیکه می‌بینیم خود دشمنان ما با استفاده از شبکه‌های مجازی خاص و ترویج فضای مجازی خاص بسیاری از حریم‌ها و خطوط قرمز نظام و مردم ما را شکسته اند. مردم ما باید متوجه باشند که فضا به گونه‌ای نشود که تأثیر حرف دشمن از تأثیر حرف خودی بیشتر باشد. متأسفانه گاهی آنچنان تبلیغات می‌کنند و فضای سوءظن در میان مردم ایجاد می‌کنند که مردم به یک خبر بی بی سی توجه و اعتماد می‌کنند، اما به یک مسئول نظام خودمان توجه نمی‌کنند این خطر بزرگی است. مردم ما هم باید هوشیار باشند که دشمن اگر در جایی هم راست می‌گوید خیرخواه ما نیست. نسبت به دشمن همیشه باید با سوءظن و گمان بد برخورد کنیم.
ارسال نظرات