با حضور مسئول مقر کتاب شهید کاظمی قم در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در جمع بانوان و مسئولان علاقه مند به کتاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۴۰۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این همایش «خانم شکوریان» ضمن بیان حدیثی از حضرت علی(ع) با این مضمون گفت: کتاب غذای روح است و کسی که خود را با کتاب آرام کند این آرامش را از دست نخواهد داد. وی افزود: بدن انسان از دو بعد جسم و روح تشکیل شده است و همانطور که برای جسم غذایی است برای روح نیز غذایی هست و آن هم مطالعه کتاب است.
مسئول مقر کتاب شهید کاظمی قم اظهار کرد: سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به سایر کشور ها خیلی پایین است و این یعنی ما از نظر فرهنگی دچار ضعف هستیم و به همین خاطر است که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید و دغدغه زیادی بر روی مسائل فرهنگی دارند چرا که اگر فرهنگ اصلاح شود ما به هدف والای اسلام که همان به فرامین قرآن کریم به عنوان منبع تغذیه روحی انسان ها نزدیک تر خواهیم شد.
ایشان در ادامه با تأکید بر شعال محوری سال 97 که حمایت از کالای ایرانی است گفت: چه خوب است حال که بستری فراهم آمده تا ما از طریق نوییسندگان داخلی خود دسترسی به رمان ها و کتاب هایی پیدا کرده ایم که زندگینامه بزرگان، شهدا و حتی مسسائل اعتقادی و اثبات خدا و رفع شبهات را در قالب داستان و رمان های زیبا فراهم آورده اند به این مهم بیشتر توجه نمائیم.
وی اظهار کرد: مقر کتاب یکی از مکان هایی است که همه اقشار جامعه می توانند هم از آن استفاده کنند و هم دیگران را مستفیذ نمایند و با فرهنگ زیبای نذر فرهنگی کتاب در ایام مناسبتی بخصوص نیمه شعبان این مهم را در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی ترویج دهیم.
در پایان چند نمونه از کتب مقر و همچنین برخی کتب پر طرفدار داخلی و کتب شهدا معرفی و سفارش های نذر کتاب برای ایام شعبان نیز ثبت شد.
گفتنی است افتتاح مقر نرجس خاتون شهرستان بافق، دکلمه خوانی و مداحی توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران بافق به مناسبت ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، توزیع بسته فرهنگی، کتاب و ... از دیگر برنامه های این همایش بود.
ارسال نظرات