نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: همه باید در زمینه حمایت از کالای داخلی و هر نوع اشتغال سالم و مولد با تمام وجود احساس مسئولیت کنیم. بدانیم که تولید ملی از مولفه‌های بزرگ عزت و اقتدار نظام است.
کد خبر: ۹۰۰۶۳۷۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تبریک عید مبعث، مسلمانان را به تقوی الهی دعوت کرد و گفت: سخنان گوهربار پیامبر اسلام(ص) گنجینه ارزشمندی است که باید همواره از آن بهره گرفت و سرلوحه کار خود قرار داد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) افزود: پیامبر(ص) فرمود شایسته‌ترین و با فضیلت‌ترین افراد شما از نظر ایمان، شایسته‌ترین افراد از نظر درجات اخلاق هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حُسن اخلاق یعنی صداقت، امانتداری و وفاداری؛ انسان‌هایی که کرامت اخلاق نداشته باشند نمی‌توانند به قرب الهی دست پیدا کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در بحث برجام به عهد خود وفا نکردند و هر روز بازی درمی‌آورند، آنان به این قرارداد سیاسی و بین‌المللی تاکنون وفادار نمانده‌اند.

وی صداقت، امانتداری و وفاداری را سه درس بزرگ مکتب پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و افزود: این سه درس را پیامبر اسلام(ص) برای هدایت جامعه بشری مطرح کردند و همه در این جهان خاکی بایستی پیرو این مکتب باشیم و آن را رعایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی مبعث پیامبر(ص) را بعثت نور، آزادی، آزادگی، انسانیت و همه تحولاتی دانست که بایستی در قلب‌ها ایجاد شود و گفت: همگی بایستی رهرو این مکتب باشیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بر لزوم بهره‌گیری از ایام باقی‌مانده ماه رجب تاکید کرد و گفت: این ایام را باید قدر بدانیم و خود را برای ورود به ماه شعبان مهیا سازیم، اعیاد شعبانیه را باید قدر بدانیم به ویژه روز سوم شعبان و روز بزرگ پاسدار را که میلاد بزرگترین پاسدار مکتب اسلام و قرآن امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و صدور فرمان امام راحل درخصوص نامگذاری این روز در سال 58 گفت: در دورانی که شیاطین داخلی و خارجی با هدف تضعیف نیروی دفاعی کشور در حال جوسازی علیه ارتش بودند این نامگذاری به ایجاد ثبات در ارتش کمک بسیاری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال جوسازی علیه ارتش بودند و به دنبال انحلال این نیرو بودند؛ با توجه به اینکه در آن زمان سپاه نیز شکل نگرفته بود این انحلال باعث از بین رفتن قدرت دفاعی کشور و زمینه ساز دستیابی دشمنان به اهدافشان در از بین بردن انقلاب نوپای مردم ایران می‌شد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش گفت: دشمنان درصدد بودند تا با انحلال ارتش کشور را بی‌سپر سازند اما نه تنها به هدف خود دست پیدا نکردند بلکه ارتش جمهوری اسلامی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دفاع از کیان نظام اسلامی پرداختند و در طول هشت سال دفاع مقدس 58 هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیروی های نظامی و انتظامی را ستون فقرات یک کشور مطرح و تصریح کرد: کارنامه امام و انقلاب در مورد ارتش بسیار درخشان است و بعد از آن نیز کارنامه ارتش در خدمت به نظام و ملت درخشان است.

وی افزود: امنیت و اقتدار کشور در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، نظامی در گرو اقتدار نیروهای مسلح است؛ از این‌رو افزایش اقتدار، توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح در راستای افزایش اقتدار کشور و حفاظت از امنیت ملی ضروری است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر لزوم کسب آمادگی 100 درصدی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در برابر گرگ‌های گرسنه در منطقه همچون اسرائیل، آمریکا، عربستان، تکفیری ها، داعشی ها، منافقان و جبهه عربی، عبری و صهیونیستی، توان نیروهای دفاعی کشور باید هر روز بیش از دیروز باشد تا بتوانیم از اقتدار ملی و مکتب اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان بدانند که آب در هاون می کویند و ایران حاضر نیست بر سر منافع و مصالح ملی و خون شهدا با قدرت‌های شیطانی معامله کند و همگی در دفاع از حیات طیبه جمهوری اسلامی و آزادی و آزادگی کشور تلاش می کنیم و امروز شعار ملت فدای ارتش و ارتش فدای ملت را که در روزهای اول انقلاب سر می‌دادیم کوبنده‌تر از همیشه سر می‌دهیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها به شعار سال هم اشاره کرد و گفت: همه باید در زمینه حمایت از کالای داخلی و هر نوع اشتغال سالم و مولد با تمام وجود احساس مسئولیت کنیم. بدانیم که تولید ملی از مولفه‌های بزرگ عزت و اقتدار نظام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات