کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما همه در مبارزه با آمریکا نقش داریم و نقش ما همین توجه به خدمت به خلق است.
کد خبر: ۹۰۰۶۳۷۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد ناصری در نشست بصیرتی و سیاسی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) دیزج شاهرود در سخنانی با تبریک عید مبعث و با اشاره به روایتی تاریخی در باب امام کاظم (ع) اظهار کرد: مردم نیشابور بعد از امام صادق (ع) درمانده بودند که امام بعد از ایشان کیست و جمع شدند و وجوه را جمع کردند تا به مدینه خدمت آن‌ کسی که امام است، ببرند و عرضه کنند و اگر بدون باز کردن، آن فرد جواب و از میزان درهم و دینار خبر بدهد، تردید نخواهند داشت که او امام بعدی است.
وی افزود: پیرزنی که یک دینار وجوه شرعی داشت، آن را داد و گفت این را به امام بدهید و سلام برسانید و کاروان به مدینه رفت. کاروانیان وقتی به محضر امام موسی بن جعفر (ع) رسیدند، امام مبلغ وجوه را گفت و بدون باز کردن نامه‌ها جواب داد و فرمود سلام مرا به بی‌بی شطیطه برسانید و 40 درهم برای بی‌بی فرستاد که ۱۶ درهم را خرج کند و بقیه را برای مرگش بگذارد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام به کاروانیان فرمود اگر تقوا را رعایت کنید، ما همان برخورد را با شما هم خواهیم کرد، گفت: باید سرنوشت خود را به خدا بسپاریم که خداوند در قرآن می‌فرماید اگر به من توکل کنید، شما را بس است و اگر حضرت یعقوب (ع)، یوسف (ع) را به خدا می‌سپارد و نه به برادرانش، می دانست که حتماً بازمی‌گردد و خوب است ما خود را در امان خدا بدانیم.
وی با بیان اینکه زلیخا در بیانی می‌گوید «یوسف گام بر دل می‌نهد نه گام بر گل» بیان کرد: اگر این‌گونه باشیم و ما هم شیعه واقعی می‌شویم، کارها خود به خود درست می‌شود. امروز باید در راه اهل‌بیت (ع) باشیم و وظیفه همه ما که مدعی شیعه و ولایت هستیم، این است.
ناصری با بیان اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده شده است، افزود: چند سال است که رهبری موضوع اقتصادی و معیشت مردم را در شعار سال مورد توجه قرار می‌دهند و وظیفه ما این است که ولایت‌شناسی، ولایت‌پذیری و ولایتمداری داشته باشیم.
وی با اشاره به حدیثی از مولا علی (ع) ادامه داد: امام علی (ع) فرمودند «مردم در اقتصاد سه گروه هستند؛ یک گروه اسیر هستند، یک گروه نظیرند و یک گروه امیر هستند».
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: آتش به اختیاری که رهبری بیان فرمودند را باید در این حدیث تعبیر کنیم که اسیر یعنی احتیاجات شما را دیگران برآورده می‌کنند و این امروز به معنای واردات است.
ناصری بیان داشت: گروه نظیر یعنی احتیاجات خودتان را خود تأمین کنید و این یعنی خودکفایی به تعبیر امروزی که در زمینه موشکی به خودکفایی رسیده‌ایم و فناوری موشک را صادر کردیم و عامل تهدید و رعب و وحشت دشمنان هستیم و باید در زمینه اقتصادی هم عامل تهدیدی برای دشمن باشیم.
وی با اشاره به گروهی که امیر هستند، گفت: امیر در این حدیث یعنی سود عاید شود و یعنی امروز باید صادرات کنیم که هم دیگران و هم خود ما بهره ببریم.
این استاد دانشگاه بیان کرد: آتش به اختیاری در هر زمینه‌ای است؛ نه‌فقط فرهنگی و هر کجا که لنگ می‌مانیم، باید وارد شویم.
ناصری تأکید کرد: رهبری اقتصاد مقاومتی را به دولت در سال ۱۳۹۲ ابلاغ کرد و اگر رصد کنید که چه شده است، خود دولت می‌گوید نتوانسته‌اند آنها را محقق کنند و اینجا آتش به اختیاری نیاز است و در زمینه اقتصاد مقاومتی باید همه کار کنند.
وی افزود: بالاترین عبادت، خدمت خلق خداست و بیشترین اجر و ثواب را دارد. حضرت موسی (ع) از خدا سؤال کرد که اگر شما به جای من بنده بودی، برای خدا چه عبادتی را بهتر انجام می‌دادی تا خدا را خوشحال کنی و فرمود اگر من بودم، به بندگان خدمت می‌کردم؛ یعنی بهترین عبادت خدمت به خلق خداست.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: رهبری فرمودند امروز بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است و این یعنی وقتی مردم به نظام خوش‌بین شدند، ما پیروزیم و در مقابل چه قدرتی می‌تواند مردم را از انقلاب دور کند؛ اما اگر مردم از آینده انقلاب مطمئن و امیدوار نباشند، نیازی به حضور آمریکا در عرصه نظامی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید کار کنند، افزود: آیت‌الله لنکرانی در مطلبی فرمودند «من 50 سال است درس اسلام خواندم؛ بگذار خلاصه‌اش را بگویم؛ واجبات را انجام دهید و به‌جای مستحبات به کار مردم برسید و اگر در قیامت سؤال که چرا چنین کردی، بگو فاضل گفته است؛ من به جای شما جواب می‌دهم»؛ چون همه ما مسؤول هستیم و نه‌فقط دولت.
ناصری با بیان اینکه اگر کشتی نظام را یک نفر سوراخ کرد، نفرات دیگر باید جلویش را بگیرند، چون کشتی غرق می‌شود و همه مسؤول هستیم، عنوان کرد: ما همه در مبارزه با آمریکا نقش داریم و نقش ما همین توجه به خدمت به خلق است.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما امروز کم‌کاری است و در یکی از سایت‌های آماری اعلام کرده بودند که در هفت ساعت کار مصوب برای مردم، حداکثر یک ساعت کار می‌کنیم.
ناصری ادامه داد: امروز باید تلاش کنیم و نگذاریم زحمات 39 ساله انقلاب بر اثر غفلت مردم و مسؤولان از بین برود.
وی افزود: باید مراقب باشیم امروز کم‌کاری نشود و شأن سخنان رهبری را در حد یک بنر پایین نیاوریم.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز واجب‌تر و اوجب واجبات است و در سال حمایت از کالای ایرانی باید تلاش عملی و میدانی کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها