خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جمع هنرمندان بسیجی استان در خانه فرهنگ تبریز، گفت: هنر و انقلاب در هنر انقلاب دو واژه همزاد و همراه هم هستند.
کد خبر: ۹۰۰۶۳۰۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: از یک طرف در ذات هنر انقلابی گری وجود دارد و معنویت در آن متجلی است و از طرف دیگر انقلاب جریان مردمی است که بی بهره از هنر نبوده است.

وی ادامه داد: همچنان که هنر همراه و همگام انقلاب و دفاع مقدس، توانست در انتقال پیام به مردم عمل کند و اگر هنرمندان در فرایند انقلاب ژرف اندیش نبودند امروز نمی توانستیم به آن نتیجه حاصله که از پیام های انقلاب بوده، دست یابیم.

محمدپور اضافه کرد: امروز هنرمندان مجاهدت های مردانی که به اعتقادات و ارزش ها تکیه داده و به اباعبدالله الحسین(ع) تاسی کردند اتفاقات عظیم و مستمری را با هنر خود رقم زدند، اتفاقاتی که با آن انقلاب توانسته قله های مختلف عزت را طی کند و سربلند باشد.

هنر و انقلاب در هنر انقلاب دو واژه همزاد و همراه هم هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: یکی از موضوعات انسانی انقلاب، دفاع بوده و این موضوع سوژه و ظرفیت مهم و ارزشمندی است که هنرمندان می توانند در عرصه های مختلف با زمینه های مختلف هنری اتفاقات مهمی را با آن بیافرینند.

محمدپور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن مبعث، این روز را رویداد مهمی در سرنوشت انسان دانست و اظهارداشت: با مبعوث شدن پیامبر مسیر کمال انسان ترسیم شده و اتفاقات تاریخ برای تحقق کرامات اخلاقی و کمال انسان ها بوده و جان مایه انقلاب نیز رجوع به این کرامات و فضیلت ها بود.

شب گذشته همایش هنرمندان بسیجی آذربایجان شرقی در خانه فرهنگ تبریز برگزار و در آن از خانواده شهدای مدافع حرم، شهدای هنرمند و بسیجیان هنرمند فعال استان تجلیل شد.

ارسال نظرات