رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در نخستین جلسه مجمع مشورتی توسعه مراغه، گفت: نهایت و حد اعلای توسعه زندگی بهتر و عصاره آن برخورداری و رضایتمندی است.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۳۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

نهایت توسعه زندگی بهتر و عصاره آن رضایتمندی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داود بهبودی  اظهار کرد: توسعه مستلزم مشارکت و پیش‌نیاز مشارکت گفت‌و‌گو است؛ بنابراین مهمتر از شروع و تشکیل مجامع مشورتی توسعه شهرستان‌ها استمرار جلسات آن و تداوم گفت‌وگوها جهت رسیدن به نتایج مطلوب است.
وی افزود: وضعیت موجود برای هیچ‌یک از مردم و مسئولان مطلوب نیست و اگر بخواهیم شهرستان توسعه یابد و وضعیت بهتر شود نباید منتظر باشیم این اتفاق خودبه‌خود بیفتد؛ باید خودمان آستین‌ها را بالا بزنیم.
بهبودی خاطرنشان کرد: مراغه سرمایه‌های اجتماعی و اقتصادی لازم را برای توسعه دارد و باید کمک کنیم این سرمایه‎ها هم‌افزا شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: نهایت نقش دولت در فرایند توسعه این است که بسترساز و تسهیل‌کننده باشد و به صدور مجوزها و یا تخصیص اعتبارات بپردازد؛ امور اجرایی و عملیاتی برنامه‌های توسعه را خود مردم و نهادها باید به عهده گیرند.
این اقتصاددان متذکر شد: در گذشته دولت‌ها و خود مردم برای دستیابی به توسعه زحمات زیادی کشیده‌اند؛ منابع فراوانی نیز صرف شده، اما به اندازه زحمات و هزینه‌های صرف شده نتیجه نگرفته‌ایم و به دلایل مختلف خروجی این تلاش‌ها رضایت‌بخش نیست؛ بنابراین باید رویه‌های گذشته را اصلاح کنیم.
بهبودی با بیان اینکه توسعه مشارکت‌محور و مطالبه‌محور با آموزه‌های دینی و اجتماعی سازگار است و باید در همین جهت حرکت کنیم؛ اضافه کرد: اولین شرط توسعه شکل‌گیری مطالبه بوده و در تمام دنیا توسعه از پایین به بالا ایجاد می‌شود نه از بالا به پایین.

ارسال نظرات