خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه شهید ناصری با تاکید بر اینکه حضور مردم در مناطق مرزی امنیت آفرین است گفت: با وجود مردم این خلأ ایجاد نمی شود که عده ای فرصت طلب و سود جو بخواهند بهره برداری کنند و وقتی منطقه ای خالی از سکنه شود ناچار می شویم نیروی امنیتی بیشتری به آنجا ببریم که خیلی تاثیرگذار نیست.
کد خبر: ۹۰۰۶۲۳۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

سردار حسن رجب زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، اظهارداشت: برنامه های محرومیت زدایی که در منطقه انجام شده با توجه به تدابیر و ابلاغ رهبر انقلاب جهت استقرار یگان در مرزهای شرق کشور برای حفظ امنیت است.

 وی با بیان اینکه حفظ امنیت در مناطق مرزی ماموریت اصلی ما است عنوان کرد: به دنبال این، اقداماتی در جهت آمادگی، اشراف اطلاعاتی و شناسایی در حوزه رزمی  انجام شده است.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری با بیان اینکه در چهار شهرستان مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان و بخشی از حوزه سرزمینی زابل ماموریت داریم افزود: اولویت با روستاهای مرزی است که تا شعاع حداقل 50کیلومتر در عمق کار می کنیم.

 وی محرومیت زدایی را مکمل حفظ امنیت پایدار در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: برای حفظ امنیت، محرومیت زدایی و مردم یاری دو وضعیت تعریف کردیم که با توجه به خشکسالی ها، بیکاری، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در مرزها اقدامات در حوزه کوتاه مدت از قبیل توزیع سبدهای کالا، غذایی، تحصیلی و اهدای جهیزیه است.

رجب زاده با بیان اینکه حوزه دوم برنامه های بلند مدت است ادامه داد: با توجه به اینکه بزرگترین مشکلات مردم در منطقه کمبود آب و خشکسالی است خیلی از قنوات خشک شده و روستاهایی که قبل از این قطب کشاورزی بودند امروز در تامین آب شرب خود مشکل دارند.

وی یادآور شد:  با وجود همه این خشکسالی ها باز در این مدت هر سالی حادثه سیل زدگی در منطقه داریم و نشاندهنده این است که مدیریت کافی انجام نشده است و در شهرستانهای مرزی شیب آب به سمت کشور همسایه افغانستان است همانطور که در بارندگی های اخیر نیز میلیونها لیتر آب سرازیر کشور همسایه شد.

حضور مردم در مناطق مرزی امنیت آفرین است/ پایبندی مردم به نظام بهره خدمات رسانی در مرزها

فرمانده قرارگاه شهید ناصری اظهارداشت: برای بحث آبخیزداری و آب خوان داری برنامه هایی در دست اجرا داریم که با  تعاملات صورت گرفته با منابع طبیعی و آبفای روستایی مقرر شده زمینه کارشناسی، جانمایی و نظارت با آنها و زمینه اجرایی با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم با ما است.

وی ادامه داد: در سال 96 بندهای خاکی و بتی سنگی ایجاد کردیم و قنوات توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.

رجب زاده با بیان اینکه حل مشکل آب تاثیر زیادی در موضوع کشاورزی و اشتغال مردم منطقه دارد گفت: غیر از این موضوع در کارهای عمرانی از قبیل ساخت خانه عالم، مساجد، حسینیه، ترمیم مدرسه، سرویس بهداشتی و حمام کار انجام می شود .

وی با بیان اینکه با بسیج سازندگی و مجموعه قرارگاه پیشرفت و آبادانی تعاملی کار می کنیم و هدف خدمت به مردم و مرزنشینان است گفت: بنا به ماموریتی که داریم تلاش می کنیم بتوانیم به بهترین شکل بیشترین امکانات و اعتبارات را برای اشتغال و ماندگاری مردم منطقه انجام دهیم و طوری برنامه ریزی شده که موازی کاری انجام نشود.

فرمانده قرارگاه شهید ناصری اظهارداشت: با توجه به اینکه در نظام جمهوری اسلامی با توجه به قبل از انقلاب در مناطق روستایی خیلی اقدامات انجام شده اما چون عمق محرومیت در مرزها بسیار بالا بوده است همچنان محرومیت ها خودش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد:  دستگاه های اجرایی خیلی ریسک پذیری برای خدمات رسانی به مناطق دور دست را نمی پذیرند که ما با توجه به تدابیر رهبری از نقطه صفر مرزی کار را شروع کردیم.

رجب زاده با بیان اینکه برای بصیرت افزایی و آگاهی رسانی در مناطق محروم در زمینه های فرهنگی و سلامت کار می کنیم افزود: روشنگری ها برای آشنایی با مضرات خانمان سوز اعتیاد و فراهم کردن  زمینه اشتغال با جذب نیرو و حل مشکلات آب و کمک در  دیگر مسائل اقتصادی به مبارزه با مفاسد اجتماعی می پردازیم.

حضور مردم در مناطق مرزی امنیت آفرین است/ پایبندی مردم به نظام بهره خدمات رسانی در مرزها

وی با بیان اینکه  با حضور نیروی نظامی در آنجا تردد برای قاچاقچیان نیز سخت می شود ادامه داد: با احداث بیمارستان های صحرایی و استقراری برای مداوا و درمان معتادین نیز کار می کنیم.

رجب زاده با بیان اینکه از جمله عوامل فیزیکی با حضور ما و مردم به عنوان اصلی ترین عامل حفظ امنیت در مرزها است گفت: کارها در حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری برای ماندگاری مردم و تاثیر آن در امنیت است و  وقتی که روستایی خارج از سکنه شود مطمئنا مأمنی برای فرصت طلبان می شود و تهدیدی برای ناامنی است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در مناطق مرزی امنیت آفرین است گفت: با وجود مردم این خلا ایجاد نمی شود که عده ای فرصت طلب و سود جو بخواهند بهره برداری کنند و وقتی منطقه ای خالی از سکنه شود ناچار می شویم نیروی امنیتی بیشتری به آنجا  ببریم که خیلی تاثیرگذار نیست.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) افزود: طرح شهید شوشتری که در منطقه جنوب شرق و شمال غرب جواب داده با مشارکت خود مردم در زمینه امنیت به عنوان عامل تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: چون مردم اشراف کامل نسبت به منطقه دارند و حضور آنها در آنجا و دیدن آموزش های نظامی که امروز ما بخشی از تمرینات نظامی را به مرزها بردیم برای اینکه بتوانیم با تهدیدات نوظهور مقابله کنیم.

رجب زاده تاکید کرد: تا بتوانیم با حضور قرارگاه و مابقی دستگاه های دخیل در امنیت  و نیروهای مسلح و دیگران  که حضور و همراهی آنها تاثیرگذار است در امنیت پایدار در منطقه تلاش می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده در مرزها امروز مردم امیدوار شدند نسبت به نظام جمهوری اسلامی و  در حمایتشان به نظام و ولایت نگاه جدیدی دارند و بر ماندن برای حفظ امنیت در منطقه امیدوار شدند.

 فرمانده قرارگاه شهید ناصری اظهارداشت: در مدت یک سالی که قرارگاه شهید ناصری در مرزها استقرار پیدا کرده میزان موفقیت قرارگاه را باید با حضور در منطقه از نزدیک مشاهده کنید و با توجه به حضور و مراوداتی که در روستاها داریم امروز توانستیم تا حدودی رضایت مردم که مطلوب ما است را ایجاد کنیم و با حضور خود در منطقه شادابی و امیدواری را در چهره مردم می بینیم.

 وی افزود: عملکرد یک ساله ما نسبتا رضایت بخش است اما زمینه برای تلاش بیشتر فراهم است و باید با توجه به تدابیر رهبری برای حفظ امنیت در منطقه بیشتر کار کنیم و در سال 97 گام های بلندتری را برای خدمت به مردم و حفظ نظام انجام دهیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها