کارشناس مسایل دینی و مذهبی، گفت: امام موسی كاظم (علیه السلام) به جُرم حق گویی، ایمان، تقوا و علاقه به مردم زندانی شدند.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۸۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری سالروز شهادت هفتمین پیشوای شیعیان جهان در نمازخانه ناحیه مقاومت شهرستان بِن با مداحی و مرثیه سرایی، قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی کارشناس مسایل دینی و مذهبی  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه رازی پور در این مراسم اظهار داشت: امام موسی كاظم عالم بی بدیل زمان و محل رجوع علماء امت ووالاترین شخصیت هدایتگر جامعه آن روزگار بود و در زهد و سخاوت زبان زد خاص و عام بوده و شیعیان و مستمندان در گرفتاری های مالی به ایشان مراجعه نموده و حضرت با حمایت مالی از دین مردم مراقبت می كردند.

وی گفت: امام موسی كاظم (علیه السلام) به جرم حق گویی، ایمان، تقوا و علاقه مردم زندانی شدند و علت سختگیری هارون الرشید به ایشان فضیلت و برتری آن حضرت در اخلاق، عبادت و بخشندگی و سایر صفات نیك اخلاقی بود و این خصوصیات مردم را به آن امام همام نزدیك و از هارون الرشید دور می كرد.

حجت الاسلام رازی پور افزود: حُكام جور عباسی آن حضرت را سالها در زندانهای مخوف بغداد زندانی كردند و سعی داشتند كه به این نحو مردم را از او دور نگه دارند ولی آن حضرت از داخل زندان نیز سعی در تربیت شاگرد و هدایت مردم د اشتند و اندیشمندان فكری سیاسی بسیاری تربیت نمودند.

ارسال نظرات