تأیید خبر شهادت ایشان را در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در سوم خرداد 1395 به خانواده اعلام کردند و خبر رسمی تأیید شهادت ایشان در 17 خرداد ماه، توسط سپاه نکا و مسؤولان به خانواده ابلاغ شد و تاکنون پیکر پاکش به وطن بازنگشته است.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۶۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، انگار همین دیروز بود که در بهت و ناباوری خبر مجروحیت و بی‌خبری شهید ابراهیم عشریه را به خانواده‌اش رسانده بودند؛ شهیدی با سه فرزند دختر، همسر و خانواده‌ای چون کوه استوار و چشم انتظار برگشت نشانه‌ای از شهیدشان.

شهید ابراهیم عشریه در 24 فروردین ماه 1395 در منطقه جنوب حلب مجروح  شده و به شهادت رسیدند اما به دلیل مشخص نبودن وضعیت پیکر این شهید و با پیگیری‌های به عمل آمده از مراجع ذی‌ربط پس از 54 روز، خبر شهادت این شهید به طور رسمی تأیید و اعلام کردند.

در آستانه سالروز شهادت این پاسدار رشید اسلام، برادر این شهید بزرگوار در گفت‌وگویی در مورد مراسم یادبود و بزرگداشت نام و یاد این شهید بزرگوار گفت:  شهید ابراهیم عشریه از دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهران بودند و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده دو مراسم یادبود در تهران برگزار است و این مراسم چهارشنبه‌شب 22 فروردین ماه در مسجد امام علی‌بن‌الحسین(ع) برگزار است.

اسماعیل عشریه اظهار کرد: با توجه به اینکه محل زندگی این شهید بزرگوار قم بوده است مراسم یادبودی هم در قم برگزار می‌شود.

وی در مورد زمان و مکان برگزاری مراسم دومین یادواره بزرگداشت نام و یاد شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه در قم افزود: این مراسم پنج‌شنبه 23 فروردین ماه همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در قم، میدان آیت‌الله سعیدی، مسجد رضائیه برگزار است.

عشریه گفت: اخلاص مهم‌ترین ویژگی شهید ابراهیم عشریه بوده است و عشق به ولایت و ائمه اطهار(ع) در تمام زندگی‌اش جاری و ساری بود.

خدایا؛ سرورم بقیة‌الله اعظم را سلامت بداری و در فرجش تعجیل بفرمایی.

مولایم؛ به کمتر از شهادت راضی نمی‌شوم، تو به خدایی خود نگاه کن نه به بیچارگی این مسکین، پس به حق حسین شهید دعایم را مستجاب فرما و به حق زهرا شهیده خواسته‌ام را برآورده کن.

شهید عشریه متولد 1356 و دارای سه دختر به نام‌های زهرا، زینب و فاطمه‌معصومه است، این مدافع حرم در 24 فروردین ماه 1395 در دفاع از مظلومان سوریه به شهادت رسید و آنچنان‌ که همسر بزرگوارشان گفت: تأیید خبر شهادت ایشان را در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در سوم خرداد 1395 به خانواده اعلام کردند و خبر رسمی تأیید شهادت ایشان در 17 خرداد ماه، توسط سپاه نکا و مسؤولان به خانواده ابلاغ شد و تاکنون پیکر پاکش به وطن بازنگشته است.

شهرستان نکا 6 شهید مدافع حرم و حریم اهل بیت (ع) را از سال 94 تاکنون تقدیم دفاع از حرم بی‌بی زینب (س) و اهل بیت(ع) کرده است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم شهرستان نکا بود که آذر ماه 94 در سوریه به شهادت رسید و همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، با تشییع بی‌نظیر مردم نکا در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

شهیدان محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی، ابراهیم عشریه هم از دیگر شهدای مدافع حرم نکا هستند که به شهادت رسیدند و شهیدان سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه از شهدای مفقودالاثر مدافع حرم هستند.

شهید محمد معافی به عنوان ششمین شهید مدافع حرم شهرستان نکا از دیگر شهدای مدافع حرم نکا است که از نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اهل روستای برگه شهرستان میاندرود است که ۳۰ دی ماه سال 96 در جریان عملیات مستشاری و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه بر اثر درگیری با عناصر به جای مانده از تکفیری‌ها در شهر بوکمال، واقع در دیرالزور سوریه به شهادت رسید .

شهرستان نکا شهری با بیشترین شهید مدافع حرم در استان مازندران است که دارای 6 شهید مدافع حرم است، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی، ابراهیم عشریه و محمد معافی، 6  شهید مدافع حرم این شهرستان هستند که شهیدان سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه از شهدای جاویدالاثر این شهرستان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها