طی آیینی در سالن اجتماعات فرمانداري گلوگاه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تودیع و معارفه شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۶۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد حسین فاضلی که طی ۲ سال به ریاست اداره اوقاف گلوگاه منصوب شده بود با حکم مدیرکل اوقاف استان به میاندرود رفت و مجید رضایی نیز ریاست اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه را در دست گرفت.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب بیان داشت: مسئولان، فعالان اقتصادی، فروشندگان و مصرف کنندگان، همه و همه با تعصب و غیرت به‌دنبال حمایت از کالای ایرانی باشیم.

وی همچنین با اشاره به سابقه رئیس اوقاف جدید گلوگاه، افزود: وظیفه اوقاف صیانت از اموال اهل بیت(ع) است؛ مجید رضایی رئیس جدید  اداره اوقاف این شهرستان با بیش از ۲۱ سال سابقه را داراست و همچنین باید به قدرت و توانایی جوانان ایمان آورده شود و جوانان نیز باید کارها را بدون خستگی دنبال کنند و دلسرد نشوند.

محمد حسین فاضلی نیز با ارائه گزارش برخی از اقدامات اداره اوقاف گلوگاه طی دو سال اخیر، بیان داشت: اداره اوقاف در حوزه بهره‌وری اقتصادی موظف است اجارات را از مردم دریافت کند و اجرای صحیح نیّت واقف را داشته باشد که در مجموع سال ۹۵ و ۹۶ اجارات اولیه ۹۸ مورد بوده و تنظیم سند اولیه برای آنان صورت گرفته است.

وی افزود: تجدید و تمدید اسناد اجارات قبلی که با مستاجرین تقریبا ۳۰۷ مورد بود که ۳۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سابق اداره اوقاف گلوگاه گفت: اطلاعات رقبات(GTS) ویژه موقوفات شهرستان گلوگاه  تقریبا ۷۵۴ مورد رقبه پایه اطلاعات آنها تکمیل شده که ۹۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: طرح جامع بقاع متبرکه در گلوگاه ۳ مورد انجام شد و در در انتظار تایید نهایی سازمان اوقاف است.

فاضلی با اشاره به برخی از پروژه‌های درست اقدام اوقاف گلوگاه، بیان کرد: اسکلت فلزی پروژه بی بی زینب خورشیدکلا تکمیل شده است و آماده دیوار چینی میباشد و تا هر چه زود تر به بهره برداری برسد.

وی افزود: در بخش حقوقی ۱۹ رأی به نفع اوقاف صادر شده که ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی گفت: با اولیت به موقوفات پر رقبه، اداره اوقاف گلوگاه موفق شد ثبت اخذ سند دریافت و در حوزه بقاع متبرکه و تک برگی کردن آن تقریبا ۱۷ مورد و مجموعاَ ۹۹۱ سند در طی دو سال اخیر اخذ شد که مساحتی بیش از ۲۵ میلیون متر مربع است.

وی افزود: اجرای طرح مودت در طی دوسال اخیر در گلوگاه توسط اوقاف که خیرین به امامزادگان مساعدت کردند، ۱۶ مورد می‌باشد که ارزش آن ۱۶۰ میلیون تومان بوده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها