اعرابی با اشاره به اینکه عدم تحرک کافی باعث اضافه وزن، دیابت و فشار خون بالا می‌شود خاطرنشان کرد: در این زمینه جزء پنج استان اول کشور هستیم و در بحث چاقی کودکان نیز وضعیت خوب نیست.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محسن اعرابی در نخستین جلسه شورای ورزش همگانی استان با بیان اینکه در مازندران در ارتباط با فضای ورزشی همگانی مانند پیاده‌روی دچار محدودیت هستیم افزود: براساس آخرین مطالعات وزارت بهداشت 40 درصد مردان و 59 درصد زنان تحرک کافی ندارند.

وی با اشاره به اینکه عدم تحرک کافی باعث اضافه وزن، دیابت و فشار خون بالا می‌شود خاطرنشان کرد: در این زمینه جزء پنج استان اول کشور هستیم و در بحث چاقی کودکان نیز وضعیت خوب نیست.

معاون بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: باید به جایی برسیم که به بالابردن تحرک بدنی به عنوان یک اصل بپردازیم.

اعرابی با بیان اینکه تحرک بدنی ناکافی چهارمین عامل خطر مرگ در دنیاست، گفت: باید به فضاهای بوستانی برای ورزش همگانی دسترسی داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز اظهار کرد: در حوزه ورزش قهرمانی سرآمد ورزش کشور هستیم.

حبیب حسین‌زادگان افزود: از سال 93 به طور متوسط حدود 20 درصد به مدال‌هایمان اضافه شده است و تعداد 490 مدال کشوری و بین‌المللی داشته‌ایم.
 
وی با بیان اینکه  در بحث ورزش همگانی براساس ابلاغ وزیر ورزش، استانداری مسؤول جلسه ورزش همگانی را به‌عهده دارد افزود:  مدیران کل باید اهتمام بیشتری برای حضور داشته باشد، راهکارهایی عمومی برای توسعه ورزش همگانی انجام دهیم.

حسین‌زادگان گفت: مازندران از لحاظ سطح زندگی مردم، برخوردار است اما از نظر تحرک بدنی وضعیت خوبی نداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها