احمدی: مسؤولان فرهنگی باید در اجرا کاری بکنند که مشکلی وجود نداشته باشد تا صدای اصحاب دین بلند نشود، باید طوری اجرا کنند که دلسوزان دین و متدینین اغنا شوند.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۵۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در دیدار معاون قرآن و عترت، معاون هنری و سینمایی، مسؤول حراست اداره کل ارشاد و رئیس ارشاد نور در دفتر امام جمعه، اظهار کرد: شاید سوالی برای شما و دیگران مطرح باشد که چرا علما آنقدر به مسائل هنری به ویژه کنسرت حساس شدند و حتی در یک استان جزیره‌ای عمل می‌شود؟

وی افزود: پاسخ این سوال، عدم مدیریت وزارت ارشاد در اجرا با حفظ ماهیت ارشاد و جلب نظر علما است و دلیل آن‌هم ارتباط ضعیف بین مسؤولان با روحانیت و مراجع است که سبب عدم شناخت و اعتماد و اطمینان می‌شود.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: ارتباط اصحاب فرهنگ با ائمه جمعه اطمینان و اعتماد را ایجاد و تقویت کرده و به پیشرفت کار کمک می‌کند.

این مسؤول بیان کرد: مسؤول باید جوشش داشته و بلد کار باشد و الا جایگاه معطل می‌شود، در حوزه فرهنگ نیز مسؤول باید اطلاعات فرهنگی لازم را داشته باشد تا بتواند پاسخگو باشد.

احمدی خاطرنشان کرد: دشمن با تولید انیمیشن، عروسک، بازی‌های رایانه‌ای و... به شدت در ترویج فرهنگ ابتذال و انحراف ورود پیدا کرده و اباحی‌گری را ترویج می‌کند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تاکید و دست‌اندرکاران را موظف به تولیدات فاخر کرد.

وی تاکید کرد: مسؤولان فرهنگی باید در اجرا کاری بکنند که مشکلی وجود نداشته باشد تا صدای اصحاب دین بلند نشود، باید طوری اجرا کنند که دلسوزان دین و متدینین اغنا شوند.

امام جمعه شهرستان نور اظهار کرد: در ابتدای نوروز هم به مسؤولان فرهنگی شهرستان تاکید کردم که از فرصت ورود گردشگران به شهرستان و استان استفاده کنند و هنر، موسیقی بومی، صنایع دستی و فرهنگ اصیل علوی را به گردشگران معرفی کنند، زیرا گردشگران هم از شنیدن موسیقی بومی و محلی لذت می‌برند.

احمدی با بیان اینکه موسیقی نباید ابتذال و بی‌بندوباری را ترویج کند، گفت: با انجام کاری که اسلام تجویز نمی‌کند نشاط واقعی ایجاد نمی‌شود بلکه نشاط مقطعی است و بعد ندامت، پشیمانی و افسردگی به دنبال دارد، نشاط حقیقی با رعایت موازین شرعی به دست می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها