همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع)؛

ضريح مطهر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) غبارروبی شد

همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع) با حضور استاندار مرکزی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع)، و جمعی از خدام مضجع منور این امامزاده غبارروبی و عطرافشانی شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۱۱۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع) با حضور استاندار مرکزی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع)، و جمعی از خدام مضجع منور این امامزاده غبارروبی و عطرافشانی شد.

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در مراسم غبارروبی و عطرافشانی بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک ضمن تسلیت سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بر ضرورت تکمیل عملیات عمرانی بر اساس طرح جامع بقعه متبرکه تاکید کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های خوب شهرستان بوده و تا به امروز کارهای خوبی را در این بخش شاهد بوده‌ایم که جای تقدیر و تشکر از مسئولان اوقاف، تولیت و هیئت امنای آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) دارد.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه پایگاه‌ها و مراکز فرهنگی قوی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این فضا برای مردم بسیار نیازبوده و بهره‌برداران این امامزاده خود مردم هستند پس باید همه دست در دست هم دهیم تا این مکان مقدس برای رفاه حال مردم آماده شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه وجود امامزادگان و بقاع متبرکه در این استان مایه برکت و آرامش است، تصریح کرد: بقاع متبرکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار اثرگذار هستند و بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد(ع) نیز می‌تواند یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی خوب برای بهره‌برداران باشد.

حجت‌الاسلام دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این مراسم به ارائه گزارشی درخصوص اجرای طرح جامعه این بقعه متبرکه پرداخت و گفت: اجرای عملیات عمرانی طرح توسعه و جامع این امامزاده از سال ۹۳ کلید خورده است و اکنون شبستان‌های این بقعه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و برای تکمیل عملیات عمرانی آن می‌طلبد که مردم،خیرین و دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند و پروژه را به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه اوقاف به تنهایی قادر به اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه نیست و در این راستا نیازمند کمک خیران است، افزود: خیران با کمک به ساخت بقاع متبرکه می‌توانند محبت و مودت خود را نسبت به خاندان اهل بیت(ع) به اثبات برسانند.

حجت‌الاسلام حسینخانی تولیت آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه در مناسبت‌های مختلف این بقعه متبرک مأمن سیل عظیم مشتاقان و زائران بسیاری است، گفت: در ایام مختلف سال شاهد حضور زائران و مشتاقانی از جای جای کشور و حتی زائرانی از کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان در این امامزاده هستیم که در مناسبت‌های مختلف به عزاداری و برگزاری مراسم می‌پردازند.

وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه باید به یک مرکزی برای فعالیت‌های مختلف در حوزه های متنوع تبدیل شود، گفت: ما مسئولان وظیفه شرعی و دینی خود می دانیم، که در جهت خدمت رسانی به امامزادگان و بقاع متبرکه قدمی برداشته وخدمت گذار این بزرگواران باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار