خبرهای داغ:
امام جمعه میامی گفت: اگر می‌خواهیم به جبهه فرهنگی کمک کنیم، می‌بایست حمایت از مراکز دینی شهرستان را در رأس برنامه‌های خودمان قرار دهیم.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۹۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور صبح سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میامی به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه امروز نیازمند ترویج فرهنگ دینی و همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستیم و یکی از راه‌های این مقوله، جبهه فرهنگی محسوب می‌شود، تأکید کرد: حمایت از مراکز دینی میامی شرط کمک به جبهه فرهنگی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به جبهه فرهنگی میامی کمک کنیم، می‌بایست حمایت از مراکز دینی منطقه در صدر برنامه‌های ما قرار گیرد که حوزه علمیه میامی یکی از این مراکز محسوب می‌شود لذا از همه متصدیان و برنامه ریزان شهرستان انتظار داریم تا برای تقویت این زیرساخت عظیم معنوی تلاش کنند.

ضرورت استفاده از مناسبت های دینی و مذهبی

امام‌جمعه میامی در دیگر بخش سخنان خود، به‌ضرورت بهره‌گیری از مناسبت‌هایی مانند ایام رجب، شعبان و رمضان به‌مثابه فرصتی برای تقرب بیشتر مؤمنان به خداوند و ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: می‌توان از لحظه‌لحظه این ماه‌ها و ایام بزرگ استفاده کرد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف دارد.

صفایی پور بهبود و ارتقای سبک زندگی دینی با استفاده از مراسم ویژه در مناسبت‌های مذهبی را از سوی دستگاه‌های فرهنگی خواستار شد و تأکید کرد: باید از فرصت‌های به‌دست‌آمده برای آگاهی جوانان از اصول سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم از سوی دیگر برنامه ریزان شهرستان در نظر داشته باشند که در اجرای برنامه‌ها به‌خصوص جشن‌های رجب و شعبانیه، نشاط اجتماعی را فراموش نکنند.

وی افزود: تبیین زندگی ائمه اطهار(ع)، سبک زندگی قرآنی است و لذا اگر ما دین را به‌خوبی معرفی کنیم، مردم با توجه به فطرت خود آن را می‌پذیرند.

امام‌جمعه میامی در دیگر بخش سخنان خود به‌ضرورت تبیین شعار سال، مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید کرد و گفت: میامی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های آب، خاک، معدن، تولیدات صنایع‌دستی و … است که مسئولان می‌بایست با عنایت به شعار سال مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از جوانان مبتکر و صاحب ایده، برنامه‌ریزی کنند.

ضرورت ارتقای کیفی تولیدات داخلی

فرماندار میامی نیز در این نشست ضمن بیان اینکه شعار سال ۹۷، حمایت از تولید داخلی به‌نوعی یک‌چشم انداز ملی محسوب می‌شود، گفت: برای اجرایی شدن این شعر باید یک هدف تعیین‌شده و برای حصول آن بر طبق یک نقشه راه دقیق پیش رفت از سوی دیگر باید بپذیریم که ارتقای کیفیت محصولات ایرانی برای حمایت از مصرف کالای داخلی، بسیار ضروری و اثرگذار است.

محمدمهدی کریمی بیان کرد: یکی از ضروریات تحقق شعار سال، اعتماد عمومی به کالای ایرانی است لذا می‌بایست مواد اولیه، برنامه‌ریزی و دستگاه‌های تولیدکننده مناسب برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم شود چراکه اجناس و کالاهای ایرانی می‌تواند شکوفایی اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام مجید بخشی رئیس تبلیغات اسلامی میامی نیز در این دیدار، ضمن تأکید بر ضرورت تحقق شعار سال، گفت: این اداره آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت‌های خود شامل مداحان، مبلغان، تشکل‌های دینی و مذهبی، موسسات، خانه های قرآنی و … برای تحقق شعار سال و فرهنگ سازی درباره آن استفاده کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها